انزواي وبلاگ‌نويسي در سايه‌ي محبوبيت شبكه‌ي اجتماعي

رسانه وبلاگ- يك بررسي در آمريكا نشان داد كاربران اينترنت جوان‌تر علاقه به وبلاگ‌نويسي را از دست داده و به شكل كوتاه‌تر و ارتباطات موبايلي روي آورده‌اند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، به نقل از ايسنا، طبق بررسي مركز پژوهشي پيو، شمار كاربران 12 تا 17 ساله كه وبلاگ‌نويسي مي‌كردند از سال 2006 در 14 درصد ثابت مانده كه نشان مي‌دهد اين دسته از كاربران مايلند پست‌هاي كوتاه‌تر در شبكه‌هاي اجتماعي ارسال كرده و با استفاده از تلفن همراه به اينترنت دسترسي داشته باشند.

اما يافته‌هاي اين مطالعه افزايش متوسط وبلاگ‌نويسي توسط افراد 30 سال به بالا را نشان مي‌دهد. تصور مي‌شود اين افزايش از 7 درصد در سال 2007 به 11 درصد در سال 2009 عامل رواج وبلاگ‌نويسي در ميان جمعيت اينترنتي بزرگ‌سال باشد كه همچنان 10 درصد باقي مانده است.

بسياري از كاربران 18 تا 29 سال (55 درصد) و 27 درصد از كاربران 12 تا 17 سال از تلفن همراه به اينترنت دسترسي مي‌يابند كه نياز را براي مختصرگويي افزايش مي‌دهد.

بيش‌تر كاربران شبكه اجتماعي از سايت‌هاي مختلف مانند فيس‌بوك، ماي اسپيس و LinkedIn استفاده مي‌كنند و در ميان كاربران بزرگسال 71 درصد از فيس‌بوك، 66 درصد از ماي اسپيس و هفت درصد از LinkedIn استفاده مي‌كنند.

سرويس ميكرووبلاگ‌نويسي توييتر در ميان كاربران 18 تا 29 سال محبوب‌تر بوده و يك سوم آن‌ها از چنين سرويس‌هايي استفاده مي‌كنند.

اين بررسي با نظرسنجي از 800 نوجوان 12 تا 17 سال و والدين آن‌ها و دو هزار و 253 فرد 18 سال به بالا انجام گرفته است.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول