حاشیه های آیین اختتامیه مسابقه وبلاگ نویسی بوی سیب

مسابقات- خبرنگار وبلاگ نیوز حاشیه هایی از مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه وبلاگ نویسی بوی سیب ثبت کرده است.

* قرار است اختتامیه مسابقه بوی سیب 14:30 دقیقه شروع شود. اما هنوز به عنوان یک خبرنگار، ساعت 15:10 دقیقه است که ما سر سفره ناهار هستیم و در مقابل تذکرات مکرر دوستان خبرنگار دیگر که “دیر می شود” لبخند تحویلشان می دهم.

*از محل کار تا ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در قم فاصله چندانی نیست. ساعت 15:25 دقیقه در سالن کنار دوستان دیگر خبرنگار جاگیر می شویم و باز لبخندی تحویلشان می دهیم که 55 دقیقه است معطل شده اند و از علم غیب خودمان است که پیش بینی این تاخیر 55 دقیقه ای در شروع اجرا را کرده بودیم.

*در بدو ورود به ساختمان بسته هدیه ای تحویلمان دادند که حاوی چند عدد لوح فشرده نرم افزار نه چندان مرتبط برای فعالان مجازی و صد البته کارت قرعه کشی بود.

* حضور چشم گیر افراد مسن و کودکان خردسال توجه ما را جلب می کند. انگار سن وبلاگ نویسی یا خیلی بالا رفته یا خیلی پایین آمده!

* عدم حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون صدای جمهوری اسلامی یکی از مهمترین حاشیه های این مراسم بود که نارضایتی خبرنگاران را از این ناهماهنگی و اعلام نادرست روابط عمومی رادیو معارف در پی داشت.

*صف اول را روحانیون معززی گرفته اند که هریک نماینده یک نهاد و سازمان هستند. البته هیچ کدامشان را به عنوان یک وبلاگ نویس روحانی صاحب نام در وبلاگستان نمی شناسم.

* یکی از نکات جالب در مراسم، دعوت یکی از اساتید سطح عالی حوزه بود که پیرامون قیام حضرت اباعبدالله(ع) سخنرانی کرد. البته این موضوع این سوال را در ذهن ایجاد می کرد که آیا امکان آن نبود که از اساتید مرتبط تر با موضوع مسابقه استفاده میشد تا کلامی هم پیرامون شیوه های بیان مجازی این واقعه عظیم صحبت کند؟

* از موارد قابل توجه این مراسم هدیه تمثال مزین به سنگ متبرک از مزار متبرک امام حسین(ع) به مسئولین نهادهای دولتی  حامی مسابقه (اسپانسر) بود که از بودجه و توان اجرایی بیت المال به این مسابقه کمک کرده بودند و اعتراض بعضی از وبلاگ نویسان و شرکت کنندگان را در پی داشت.

* البته یک نکته غیر حاشیه ای هم باید گفت و آن این که «وبلاگ نیوز» هم جزو کمک کنندکان این برنامه بود. اما ظاهرا چون دولتی نبود و از امکانات و توان داوطلبانه استفاده می کرد نه تنها شایسته دریافت تندیس نبود بلکه مدیران از درج نام و تقدیر زبانی صرف نیز دریغ کردند.

* یکی از شرکت کنندگان معترض می گفت: اگر سازمان های کمک کننده در حیطه وظایف کمک کرده اند که وظیفه شان بوده و تقدیر ندارند و اگر در حیطه مسئولیتشان نبوده اصلا حق نداشتند حمایت کنند پس باز هم جای تقدیر ندارد!

* تعداد کم داوران وبلاگ نویس یکی دیگر از مواردی بود که اعتراض برخی از وبلاگ نویسان را در پی داشت. تعدادی از داوران از بین کارکنان رادیو انتخاب شده بودند.

* از قبل از برنامه بنا بود 3 سفر عتبات به حاضران هدیه داده شود که به همت مجری (!) و فشار به مسئولین حاضر این سفر ها به 12 سفر رسید که از این بین 2 نفر از برندگان دو خواهر زیر 10 سال و یکی خانم مسنی بود که به نظر نمی آمد با فضای مجازی مرتبط باشد و دیگری نیز همکار رادیو بود.

* یکی از شیرینی های این مراسم شیطنت های برنده سفر کربلا بر روی سن بود. یک دختر بچه 2 ساله!

* حسن ختام و بخش مفید برنامه بازدید از کارگاه ساخت ضریح جدید امام حسین بود که با اندکی تاخیر به همراه دوستان چشممان به ضریح جدید اباعبدالله روشن شد تا کی که لایق دیدار شش گوشه باشیم.
انتهای پیام/.

۶ comments

  • واقعا تاسف داره …

    سه دوره شركت ميكنيم هر سال هم يه جوري گند مي زنن به حالمون .

    حتي جربزه ندارن ادرس وبلاگاي برنده رو بزنن …..

    […]
    ***
    توضیح سردبیر: به دلیل به کار بردن الفاظ نامناسب ویرایش شد.

  • راحله

    اين براي ما عادت شده كه از بيت المال هزينه بشه براي مسئولين
    اما اين كه كربلا به كي برسه قسمتيه اما اي كاش فهم اين رايويي ها مي رسيد به كسايي كه وبلاگ دارن اين هديه رو مي دادن نه به دو تا بچه و همكارشون
    نكته سوم هم اينه كه هركي وبلاگ داره وبلاگ نويس نيست

  • وب2

    اینجور که معلومه، شما وبلاگ نیوزیا با رادیوییها یه مشکلی دارید و هی برای هم کری می خونید. توی سایت بوی سیب هم نوشته بود که شما به تعهداتتون عمل نکردید. کاری به دعوای شما ندارم، ولی لطف کنید اگه مدرکی در مورد داوری دارید که نشون بده تقلب شده رو کنید. البته نه از این مدرک های خاله زنکی که مثلا سه روز دیرتر گذاشتن. چون من از رادیو شنیدم که اسمها رو اعلام کردن و به نظرم حالا که توی سایت نگاه کردم همینها بود.
    البته اونا هم اشتباه کردن که دیر اسمها رو روی سایتشون گذاشتن که بهونه دست شما بدن.
    اگر هم مدرکی ندارید که تقلب رو ثابت کنه، پس لطفا بیخود جو سازی نکنید. ما به رادیو معارف اعتماد داریم ولی شما مثل اینکه خیلی وقت نیست که سر در آوردید.

    • دوست گرامی سلام
      نمی دانم از کدام بند متن فوق دریافت کردید که ادعای تقلب در مسابقه شده است. متن فوق حاشیه های مراسم اختتامیه بوده و وبلاگ نیوز با احترام به نظرات داوران مسابقه، هیچ گاه ادعای تقلب در مسابقه بوی سیب را مطرح نکرده است.
      در ضمن در سایت بوی سیب هیچ بحثی از تعهدات به میان نیامده است و تنها نوشته شده است که به دلیل اختلافات فیمابین، تقدیر از وبلاگ نیوز نشده است. حالا این تعهدات را شما از کجا آورده اید، مسلما خداوند عالم تر است.

      با تشکر از دقت شما

  • سمیرا

    سلام.
    شما وبلاگ نیوزیها هم اهل سانسور شدید؟
    اینجا که کلی نظر مخالف شما بود، همه رو پاک کردید؟
    انتظار داشتیم شما لااقل آزادی بیان رو رعایت کنید.

    • خانم سمیرا سلام
      متأسفانه تمامی نظرهای ارسال شده که رویکردهای متفاوتی داشت و با نام های متفاوتی ارسال شده بود (مانند یکی از خودمان، راضی، یک روحانی وبلاگ نویس که اول صف نشسته بود، منیف و…) توسط یک آی.پی ِ شناسایی و توسط یک نفر ارسال شده بود و به وسیله سیستم کامنت گذاری وبلاگ نیوز به عنوان اسپم شناخته شد.
      وبلاگ نیوز هر گونه انتقاد را می پذیرد. اما وقتی کار به ارسال کامنت انبوه توسط یک نفر برسد، سیستم اجازه انتشار کامنت را نمی دهد.

      از دقت شما سپاسگزاریم
      وبلاگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول