بيانيه هيئت داوران مسابقه بوي سيب

مسابقات- ببيانيه هيئت داوران مسابقه وبلاگ نويسي بوي سيب از سوي پايگاه اين مسابقه منتشر شد.به گزارش «وبلاگ نيوز» به نقل از پايگاه مسابقه وبلاگ نويسي بوي سيب، در اين بيانيه آمده است:با سپاس و ستايش حضرت حق، و صلوات و سلام بر برگزيده‌ي خلق و خاندان پاك و معصومش؛ خدا را شاكريم  كه سالي ديگر فرصت حضور و درك سوگواري سيدالشهدا حضرت حسين بن علي عليه‌السلام را يافتيم و بار ديگر كاروان بوي سيب راه ميان حقيقت و خيال را پيمود و جمعي كربلايي و عاشورايي را در فضاي مجازي گرد هم آورد.

اين بيانيه مي افزايد: شبكه راديويي معارف با همياري مشاركت‌كنندگان گرامي بار ديگر كوشيد تا تلاش و همت خالصانه‌ي نويسندگان وبلاگ ها در فضاي مجازي و ساير هنرمندان جوان عاشورايي را بستايد و از اين رهگذر به تجليل و تكريم اين گونه حركات بپردازد.
در ادامه بيانيه هيئت داوران مسابقه وبلاگ نويسي بوي سيب مي خوانيم: در بخش مسابقه‌ي وبلاگ‌نويسي، امسال با تغيير روال مسابقه از «وبلاگ‌محوري» به «وب‌نوشته‌محوري» شاهد انبوهي از آثار توليدي و دست‌اول از وبلاگ‌نويسان بوديم كه جاي تقدير و تشكر دارد. هر چند كه همچنان در لابلاي آثار رسيده به مراحل بالاتر هم نشانه‌هايي از گرته‌برداري ناصحيح و عدم رعايت حقوق مؤلف به چشم مي‌خورد،‌ اما در مجموع، اين تغيير روال مسابقه، به داوري دقيق و فني كمك بسياري نمود. البته داوري آثار رسيده در قالب‌هاي متنوعي همچون غزل، مثنوي، قطعه ادبي، خاطره، داستانك، مقاله و … در كنار هم، پيچيدگي‌ها و ظرافت‌هاي خاص خود را داشت. در مجموع امتيازدهي به كيفيت فني و محتوايي آثار در كنار امتيازدهي به استمرار در توليد محتوا و حضور در عرصه وبلاگ‌نويسي،‌ كيفيت قالب و ملحقات وبلاگ و ارتباطات وبلاگي صاحب اثر مد نظر اين بيانيه عنوان داشت: قرار گرفت و الحمدلله در حد وسع و توان سعي شد تا حداكثر انصاف و عدالت در انتخاب آثار برگزيده لحاظ گردد.
در بخش مسابقه‌ي آثار صوتي، پادكست و بلوتوث، با رشد كمي و كيفي چشم‌گيري نسبت به دو دوره‌ي گذشته روبرو بوديم. هر چند كه توليدكنندگان اين آثار هنوز مي‌بايست توانايي‌هاي فني و هنري خود را با نقد آثارشان بالا ببرند، اما هيأت داوران در اين بخش براي انتخاب بهترين‌ها در نهايت با بررسي كيفي آثار، به دليل دقت و ظرافت در حيطه ساختار قالب و عمق در عرصه‌ي محتوا، مباني و ارزش‌ها به انتخاب آثار برگزيده اقدام نمود.
بيانيه هيئت داوران سومين دوره مسابقه بوي سيب مي افزايد:‌ در بخش مسابقه‌ي تصوير زمينه، همچون سال‌هاي گذشته، تعداد و كيفيت طرح‌هاي رسيده به مسابقه نشان از پيشرفت طراحان مذهبي ما در دنياي مجازي داشت. شايد انتخاب چند تصوير زمينه به عنوان آثار برتر در سومين مسابقه بوي سيب سخت‌ترين مرحله‌ي كار هيأت داوران بود. با اين‌حال اميدواريم در اين انتخاب نظر لطف و محبت حضرت اباعبدالله شامل حالمان شده باشد و از سهو و خطا بدور بوده‌باشيم.
در انتهاي اين بيانيه هيئت داوران اين مسابقه وبلاگ نويسي دولتي آمده است: بخش مسابقه عكاسي نيز كه از ميانه‌‌ي راه به مسابقه‌ي سوم بوي سيب پيوست،‌ علي‌رغم نوپا بودن و تبليغات اندك، شاهد حضور آثار متعددي از عكاسان حرفه‌اي و آماتور كشور بود كه به عنوان تجربه‌ي نخست، راه ما را در سال‌هاي آينده روشن خواهد كرد.

انتهاي خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول