ما از شما متشکریم آقای مهندس!

رسانه وبلاگ- میرحسین موسوی، در گفت و گوی اخیر خود با سایت کلمه، پس از گذشت 16 روز از راهپیمایی 22 بهمن، درباره این راهپیمایی عظیم اظهار نظر کرد و در این میان، عملکرد فضای مجازی را “معجزه” قلمداد کرد. اما ظاهرا آقای موسوی این جمله را بدون اطلاع از اتفاقات 9 ماهه اخیر فضای مجازی علنی کرده است.

از جملات دیگر این گفت و گوی سایت کلمه با موسوی که بیش تر شبیه بیانیه شماره 18 آقای ناکام می ماند، صرف نظر می کنیم. از توهین هایی که به عظمت ملت ایران شده است. آن هم پس از 16 روز تفکر!

اما از یک بخش گفت و گوی مرد غایب 20 سال گذشته سیاست ایران نمی توان گذشت. آن جا که موسوی ایجاد یک تشکیلات را با توجه به اوضاع نامناسب خودش و همفکرانش منتفی می داند و به سیاست “هر شهروند، یک رسانه” پافشاری می کند و می گوید: در این میان، استفاده از فضای مجازی معجزه کرده است.

کسی منکر خدمات جامعه وبلاگ نویسان برای انعکاس صحیح نارسایی ها، مشکلات و انتقادها به مجموعه نظام نیست. اما ظاهرا آقای موسوی فراموش کرده است که تا همین چند ماه پیش، پیامبران همین معجزه، سایت های دروغ پردازی مانند نوروز، جرس و موج کمپ بودند. پیامبرانی که تصمیم می گرفتند با توجه به سیاست های خصمانه شان، یک دروغ را تا می توانند منتشر کنند. یا به عبارت آقای مهندس، معجزه کنند.

موسوی در ادامه حرف هایش گفته است «که فضای مجازی به صورت یک ساختار کاملا قابل اتکا، افراد و شبکه ها را در اتصال و تعامل باهم قرار داده است». اما انگار فراموش کرده است که در اغلب اوقات همین ساختار قابل اتکا، حرف های سازگارا و نوری زاده و افراد معلوم الحالی را منتشر می کردند که نه سازگاری با نظام جمهوری اسلامی دارند و نه علاقه ای به قانون اساسی که آقای موسوی بر اجرای بدون تنزل آن تأکید می کند.

فضای مجازی؛ جمعه بازار آقای مهندس!
البته حرف ها به این جا ختم نشده است. کاندیدای ناکام انتخابات دهم فضای مجازی را به یک بازار سنتی تشبیه کرده است! بازاری که احتمالا همه چیز در آن پیدا می شود: [فضای مجازی] شییه بازارهای سنتی که تعداد زیادی مغازه، حجره، تیمچه، مسجد، قهوه خانه و غیره را به هم متصل می کند و علیرغم تنوع آدم ها و حجره ها، مفهوم بازار یک ساختار به هم پیوسته از واحدها را تداعی می کند. جالب است در یک راسته بازار، می تواند اختلاف عقیده و سلایق و سرمایه وجود داشته باشد، ولی این تنوع، وحدت مفهومی و وحدت عملی بازار را بهم نمی زند، بلکه جزو نقاط قوت آن است.

اما آقای موسوی! حقا و انصافا کدامیک از این مغازه ها در این جمعه بازار بی حساب و کتاب توزیع کننده اجناس وارداتی، بنجول و استوک بوده اند؟ کدامیک از صاحبان سرمایه این بازار برایشان جنجال بیش تر سود داشته است و عرضه کالای “دروغ” و “فریب” خریدار بیش تری برای ایشان داشته است؟ جنس ناب در این جمعه بازار را چه کسی باید تشخیص بدهد؟ چگونه و با چه معیاری باید جنس فاسد را از جنس سالم تشخیص داد؟

روی دیگر سکه: ما از شما متشکریم آقای موسوی!
منکر یک سری حقایق نمی توان شد. این حقیقت که حداقل شخصی مانند میرحسین موسوی باعث شد که فعالان فضای مجازی که دغدغه برپایی حکومت اسلامی را دارند، بیش از پیش با هم متحد شوند و برای آرمانشان در بستر مجازی بیش تر تلاش کنند. انصافا در این زمینه از فرزند آذربایجان و داماد لرستان تشکر کرد.

باید بابت این اتحاد از شما تشکر کرد. اتحادی که باعث شد در مقابل دروغ های سایت های معجزه آسای شما، صدای وبلاگ نویسان با حرف های جدید و انقلابی هم به گوش برسد. اتحادی که باعث شد دغدغه مندان درک کنند که حالا اتفاقات دارد در فضای مجازی رقم می خورد.

و باز هم حرف های تکراری…
تحلیل توهین ها، ناسزاها و تهمت ها به راهپیمایان 22 بهمن را به عهده سیاسیون می گذاریم. شباهت گفتمان مهندس را هم به خزعبلات محسن سازگارا و نوری زاده ماه هاست که عیان شده است. اما نکته این جاست که باز هم غایب صحنه سیاست ایران، اکثریت را نادیده گرفته است و حضور آن ها را فشارهای حکومت قلمداد کرده است. حرف هایش تکراری است. پس از “آرای مهندسی شده” به راهپیمایی 22 بهمن، “راهپیمایی مهندسی شده” می گوید. اما آقای مهندس! شما را به آخرین بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی ارجاع می دهیم.

جایی که حضرت آیت الله خامنه ای، به بعضی این طور هشدار دادند: افرادی كه حاضر نیستند قانون و رأی اكثریت را قبول كنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می كنند عملاً خود را از این كشتی نجات خارج می كنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند كه از دست داده اند.
انتهای پیام/.

۶ comments

  • از اینکه تونستم تحلیل رفیق دوست داشتنی خودمو بخونم به خودم می بالم. بد نبود اگه دیدگاهتونو به این صافی و روشنی و شفافی و زلالی و . . . بیان نمی داشتید.

  • حسین

    سلام! قسمت تشکرتان را پسندیدم!
    از اینکه به این راحتی این آقا حضور مردم را در 22 بهمن زیر سوال میبرد برایم ناسف بر انگیز است! من به دلایلی نتوانستم در این راهپیمایی شرکت کنم! اما از اینکه به امثال خوانواده من به این راحتی توهین میشود که در این مراسم شرکت کردند! ناراحت می شوم!

  • محمدی

    با سلام
    واقعا برای وبلاگ نیوز ناراحت شدم که متاسفانه یک سایت خبری تخصصی در رشته ی غیر مرتبط (سیاسی یکجانبه ) وارد کار شده است .
    فکر کنم بخاطر دریافت کمک های دولتی بیشتر هست و این واقعا شرم آور است که قلم را به مادیات فروختن .
    چشم ها را بیدار کنید …
    امیدوارم وبلاگ نیوز خانه ای برای بیان دیدگاههای طرفین سیاسی نشود .
    به رسالت خود بپرداز و حتی اگر خودت هم راستی (اصولگرا) هستی سعی کن عقیده ات در قلم وبلاگ نویسی و توسعه وبلاگ فارسی وارد نشود .

    • جناب محمدی سلام
      این تحلیل فقط به یک بند از مصاحبه مهندس موسوی می پردازد و درباره بندهای دیگر هیچ تحلیل دقیقی صورت نگرفته است.
      بند مذکور که پاشنه آشیل تحلیل را تشکیل می دهد دقیقا موضوع تخصصی است که وبلاگ نیوز نسبت به واکنش به آن احساس وظیفه می کند.
      به اعتقاد ما این موضوعات به هیچ وجه مانعی برای توسعه وبلاگستان فارسی نیست.
      با این حال از ارائه نقطه نظرتان بسیار سپاسگزاریم.

      تیم خبری وبلاگ نیوز

    • به تو بابت نوشتن این اراجیف چقدر پرداخته اند؟ باید آنقدر باشد که ترا نمک گیر کرده و با این همه مرگ بر دیکتاتور مردم باز هم تو آنهمه فریاد های مردم جان به لب رسیده از جور و جفای ملا ها مفت خور را ندیده باشی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول