مكانتان را به اشتراك بگذاريد

فیس‌بوک در تدارک برای عرضه ویژگی‌هایی است که به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهند مکان خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا، فیس‌بوک در تدارک برای عرضه ویژگی‌هایی است که به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهند مکان خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک قصد معرفی این ویژگی را دارد در حالی که توییتر آماده انجام تغییرات لازم برای این منظور در سایت خود است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، سایت فیس‌بوک از ماه آینده اطلاعات مکان دوستان را اضافه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد مکانی را که از آن به‌روزرسانی‌های خود را ارسال می‌کنند با دوستانشان در میان بگذارند.

ویژگی‌های مکان به شکل رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی برای طراحان مستقل و از سوی فیس‌بوک عرضه می‌شوند.

بیش از 400 میلیون کاربر فیس‌بوک در جهان وجود دارد و حدود صد میلیون از آن‌ها به‌روزرسانی‌های خود را از طریق تلفن های هوشمند ارسال می‌کنند. از این رو اطلاعات مکانی قرار گرفته در وضعیت کاربران، این سایت شبکه اجتماعی را قادر می‌سازد تبلیغ‌کنندگان شرکت‌های کوچک را جلب کند.

اما اطلاعات مکان جغرافیایی فیس‌بوک رقیب دیگری دارد که سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر با بیش از 50 میلیون پیام ارسال شده در روز است.

مکان جغرافیایی با توجه به اینکه شمار روزافزونی از سرویس‌ها به‌کارگیری آن را آغاز کرده‌اند به مساله بزرگی برای سایت‌های شبکه اجتماعی تبدیل شده و با این همه این نگرانی در مورد عواقب انتشار همزمان مکان میلیون‌ها کاربر این سایت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

انتهاي خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول