دشمنان فضاي سايبري را هدف گرفته اند

رسانه وبلاگ- معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسيج مستضعفين با ييان اين مطلب كه دشمن در عرصه حقيقي از آسيب زدن به نظام اسلامي ناتوان است گفت: دشمنان براي ضربه زدن به نظام با كمك سرويس هاي جاسوسي فضاي سايبري را هدف گرفته اند.به گزارش «وبلاگ نيوز» به نقل از ايكنا،سردار علی‌محمد نائينی، فعاليت كنونی فضای سايبری بالاخص بلاگستان دينی و قرآنی را منفعل دانست و گفت: برون‌رفت از وضعيت انفعالی، منوط به اشراف اطلاعاتی و تحليل جامعه، خنثی‌سازی و پيشگيری، به‌دست گرفتن ابتكار عمل و فراهم‌كردن الزامات مقابله است.
وی ادامه داد: فضای مجازی جدی‌ترين فضا در راستای تحقق جنگ نرم رسانه‌ای است و به اين ترتيب مخالفان اسلام بالاخص وهابيت با ايراد شبهات و فعاليت‌های ديگر، تفكرات مذهبی جامعه را هدف قرار می‌دهند و ضعف كنونی ما در اين فضا به دليل نبود باور و استفاده نكردن از تمام ظرفيت‌های موجود كشور است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود برای ارتقای سطح كنونی بلاگستان دينی و قرآنی پيشنهاد كرد: برای مقابله مطلوب با تهاجمات مجازی عليه تشيع و تبليغات گسترده وهابيت، بلاگستان دينی و قرآنی بايد با ايجاد شبكه‌های اجتماعی، حضوری گسترده در فضای سايبر داشته باشد و با مخاطبان در سطح دنيا تعامل برقرار كنند.
نائينی با بيان اين‌كه بلاگران بايد با روحيه‌ای جهادی، اطلاعات جامع و بهره‌گيری از ابزارهای نوين همچون نرم‌افزارهای مولتی‌مديا، وب‌سايت‌ها، چت‌روم‌ها و… فعاليت‌های خود را در عصر ارتباطات و تكنولوژی ارتقا دهند، گفت: بر اين اساس، با ارائه و توليد محتوای صحيح در قالب رسانه‌های ديجيتالی، بلاگران و فعالان مجازی بايد متن و محتوای قوی‌ را همراه با جذابيت‌های سمعی و بصری در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح جامعه داشته باشند.
وی توليدات فراگير و مؤثر و بهره‌گيری از رسانه‌های پرمخاطب در فضای حقيقی و مجازی را از عوامل حضور موفقيت در فضای سايبر دانست و تصريح كرد: با توجه به راه‌كارهايی كه مقام معظم رهبری در حوزه توليد علم، تحول علمی، بومی‌سازی علوم انسانی در حوزه‌های محتلف مطرح كردند، اين مسائل نيز بخشی از الزامات ارتقای بلاگستان دينی و مقابله با هجمه مخالفان اسلام است و بايد مورد توجه قرار گيرد.
نائينی در پاسخ به خبرنگار ايكنا مبنی بر اين‌كه برای ترغيب بلاگران دينی و ارتقای سطح فعاليت فعالان در فضای مجازی چه بايد كرد؟ گفت: در فضای سايبر نمی‌توان تك‌وجهی عمل كرد و نهادی خاص را مسئول دانست، در حوزه علمی؛ دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه، مراكز آموزشی و پژوهشی و… موظف‌اند با شناسايی تهديدات عرصه فضای مجازی و با ابتكار عمل، مانع ضرر رساندن به اسلام بالاخص تشيع شوند.
وی ادامه داد: در حوزه رسانه، متوليان رسانه‌ای مسئول‌ هستند؛ بنابراين آحاد مردم جامعه كه در حوزه تبليغ مسائل دينی و معرفتی، توليد محتوا و… فعاليت دارند، هر كدام به نوعی نسبت به حوزه‌های مختلف فعاليتی، می‌توانند رسالت برنامه‌ريزی برای اشاعه فرهنگ اسلامی را به‌دوش كشند.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسيج مستضعفين افزود: در سطح راهبردی نيز شورای عالی امنيت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، كميسيون‌های مجلس شورای اسلامی و… مسئوليت مقابله با تهديدات نرم مخالفان اسلام را برعهده دارند و به تبع آن، دستگاه‌های مختلف كشوری در راستای چارچوب وظايف خود نمی‌توانند فاقد رسالت و مسئوليت در اين حوزه باشند.
نائينی با اشاره به اين‌كه رسانه‌های نوين، فرصت‌های فراوان و جديدی در اختيار ما قرار دادند، وبلاگ‌ را يكی از ابزارهای مؤثر در فضای سايبر عنوان كرد و گفت: جوانان بايد با نيازسنجی مناسب، محتوايی صحيح و سازمان‌يافته و هدفمند توليد كنند و وبلاگ‌های مناسب و مطلوب را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند؛ متأسفانه تاكنون حضور وبلاگ‌های دينی و قرآنی كمرنگ بوده است پس بايد با تلاش‌های فراوان، بلاگران مسلمان و متعهد را برای فعاليت بيشتر در اين فضا ترغيب كنيم و به‌جای همايش‌های متعدد كم‌اثر، جشنواره‌های وبلاگ‌نويسی در راستای حمايت‌های فنی و محتوايی برپا كنيم.
وی در پايان يادآور شد: دشمنان اسلام و معارضان؛ چون در فضای حقيقی فاقد قدرت هستند، با حمايت سرويس‌های جاسوسی غربی، رسانه‌های فراوانی را در فضای سايبر راه‌اندازی كردند و تاكنون شاهد فعاليت‌های چشمگير آن‌ها هستيم، به اين ترتيب از اين طريق سعی در اعمال قدرت و ايجاد تفرقه و اختلاف دارند، اما اخيرا، فعالان فضای مجازی داخلی به خود آمدند و فعاليت‌هايی انجام داده و در مقابل اين تهديدات ايستادگی كردند.

انتهاي خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول