اکنون مخالف اسلام در فضای مجازی تنها وهابیت نیست

رسانه وبلاگ- نماينده مجلس شورای اسلامی مقابله تدافعی صرف برای مقابله با هجمه مخالفان اسلام را كافی ندانست و گفت: اكنون بايد به صورت تهاجمی با بكارگيری ابزارهای نوين رسانه‌ای همچون فعاليت‌های ارتش سايبری سپاه پاسداران روند مقابله را پيش بگيريم.

به گزارش  «وبلاگ نیوز» حجت‌الاسلام و المسلمين حسين ابراهيمی رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور و عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی و نماينده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ايكنا، در بررسی شاخصه‌های جنگ نرم سايبری عليه تشيع گفت: جنگ نرم از زمان‌های بسيار دور؛ يعنی حتی در زمان زندگانی پيامبر اكرم(ص) وجود داشته و اكنون با شكلی نوين در قالب عرصه فضای مجازی با هدف تغيير در باورها و اعتقادات مسلمانان ظهور و بروز پيدا كرده است.

وی ادامه داد: افرادی كه در جنگ نرم رسانه‌ای هجمه‌هايی را در قالب هك سايت‌های مراجع تقليد، شبهه‌افكنی، دروغ‌پراكنی در فضای سايبر عليه اسلام وارد می‌كنند، نسبت به اسلام كينه‌توزی دارند و با تبليغات فراوان درصدد اسلام‌هراسی مخاطبان و در نتيجه خواستار نابودی نظام مقدس اسلام هستند.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اين‌كه معاندان و متجاوزان از پيام‌های اسلام هراس دارند، تصريح كرد: پيام‌های اسلام به دليل تطابق با فطرت انسان، آحاد جامعه را در سطح بين‌المللی به خود جذب می‌كند؛ بنابراين مخالفان اسلام با راه‌اندازی جنگ نرم درصدد تغيير باورها و ارزش‌های دينی انسان‌ها هستند و به اين ترتيب آرام آرام اهداف منحط خود را در جامعه اشاعه می‌دهند.

ابراهيمی افزود: با فعاليت‌هايی كه مخالفان اسلام عليه ريشه‌كن كردن اعتقادات شيعی در فضای سايبری انجام می‌دهند تاكنون توانسته‌اند تغييراتی را در باورهای اسلامی آحاد جامعه ايجاد كنند و زمانی‌كه دل‌ها دچار ترديد شود به‌طور قطع متحمل ضربات شديدی می‌شويم؛ بنابراين اگر بتوانيم اسلام را به معنی واقعی معرفی كنيم آنگاه با گرايش فراوان مردم به اسلام می‌توانيم در مقابله با چنين تهديداتی ايستادگی كنيم.

رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور در پاسخ به خبرنگار ايكنا مبنی بر اين‌كه آيا پاسخگويی صرف برای مقابله با جنگ نرم مخالفان عليه اسلام كافی است؟ گفت: تدافع آن هم تنها به صورت پاسخگويی به شبهات كافی نيست، بلكه بايد به صورت تهاجمی و با استفاده از ابزارهای نوين رسانه‌ای مانند آن‌ها عمل و روند مقابله را پيش بگيريم.

وی در ادامه سخنان خود تصريح كرد: اكنون مخالف اسلام تنها وهابيت نيست، بلكه در رأس آن‌ها صهيونيست قرار دارد كه با ايجاد و پشتيبانی از گروهك‌های سايبری سعی در ايجاد تفرقه‌افكنی ميان ملت مسلمان دارند و می‌خواهند با باب كردن انحرافات اخلاقی ذهن جوانان را تهی كنند؛ بنابراين آن‌ها فعاليت‌های خود را در وهله اول با هجوم به مراجع تقليد و علماء دينی آغاز می‌كنند و سپس با طرح ايراداتی پوچ اسلام را به چالش می‌كشند.

نماينده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار ايكنا مبنی بر اين‌كه كدام سازمان و نهادی برای ترغيب فعالان سايبری برای مقابله با فعاليت‌های منحط مخالفان اسلام مسئوليت دارند؟ بيان كرد: در حال حاضر اين وظيفه را نمی‌توان به سازمان خاصی محول كرد، اما اكنون ارتش سايبری سپاه پاسداران با شناسايی و دستگيری گروهك‌های سايبری ضد دين توانسته‌اند فعاليت‌های بسيار مطلوبی انجام دهند.

ابراهيمی با بيان اين مطلب در پايان يادآور شد: دستگيری عبدالمالك ريگی و همچنين چندی از مجريان و طراحان جنگ نرم سايبری نمونه‌های چشمگير و قابل تقدير از فعاليت‌های ارتش سايبری سپاه پاسداران در راستای مقابله با فعاليت‌های منحط مخالفان اسلام در ايام اخير است.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول