ایران؛ دومین کشور نامناسب برای وبلاگ نویسان؟!

رسانه وبلاگ16رسانه وبلاگ- جمعیت حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) با انتشار گزارشی، ایران را دومین کشور نامناسب برای وبلاگ نویسان قلمداد کرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» جمعیت حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) در تاریخ 10 اردیبهشت ماه با انتشار یک گزارش ویژه، وضعیت بدترین کشورهای جهان را برای وبلاگ نویسان تشریح کرد.

بر اساس طبقه بندی گزارش این جمعیت، کشورهای برمه، ایران، سوریه، کوبا، عربستان سعودی، ویتنام، تونس، چین، ترکمنستان و مصر به ترتیب جزو 10 کشور نامناسب برای وبلاگ نویسان قلمداد شده اند.

در بخشی از این گزارش و در تشریح وضعیت وبلاگ نویسی در ایران آمده است:«دولت تمامی وبلاگ نویسان را مکلف به ثبت وبلاگ ها و وب سایت هایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد کرده است. بر اساس گزارش های خبری، مقامات دولتی به مسدود کردن میلیون ها وبلاگ اعتراف کرده اند.»

گزارشگر این جمعیت، مشکل جدید وبلاگ نویسان را مقابله با سرویس های اطلاعاتی ایران دانسته است و با اشاره به مرگ امیدرضا میرصیافی در زندان اوین، مجازات وبلاگ نویسان را مرگ قلمداد کرده است.

نویسنده این گزارش، وبلاگ نویسانی را شامل این مجازات ها دانسته است که به صورت انتقادی به مقوله هایی چون دین، سیاست، انقلاب اسلامی و ارزش های آن بپردازند.

این جمعیت پیش از این با انتشار گزارش های مختلف پیرامون وضعیت وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسان در ایران و به خصوص دستگیری رکسانا صابری، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود.

گفتنی است رسانه های برون مرزی بارها مقوله وبلاگ نویسی در ایران را مورد توجه خود قرار داده اند و با منتقد قلمداد کردن تمامی وبلاگ نویسان فارسی، وبلاگستان فارسی را جزو سه وبلاگستان برتر دنیا معرفی کرده اند.

برای مطالعه متن کامل این گزارش می توانید روی این لینک کلیک کنید.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول