وزارت خزانه داری امریکا دست به جیب شد

رسانه وبلاگ- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد با ایجاد تسهیلاتی در تحریم های ایران، کوبا و سودان، انتقال فناوری های اینترنت برای حمایت از گروه های معترض در این کشورها را آزاد کرده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» بی.بی.سی فارسی گزارش داد: شرکت های فناوری آمریکایی از این پس مجاز به صدور خدمات اینترنتی برای شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک خواهند بود.

این شرکت ها تاکنون بدلیل نگرانی از نقض تحریم های آمریکا چنین خدماتی را ارائه نمی کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید مقررات جدید دسترسی به سایتهای اینترنتی، وبلاگ نویسی، ایمیل، ارسال پیامک، شبکه های اجتماعی و انتقال فایلهای تصویری را تسهیل می کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است هدف این است که مردم این کشورها “از حق جهان شمول خود برای آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات” حداکثر استفاده را بکنند اما با توجه به سیاست های تنش زایی ایالات متحده، این هدف تا حدی شعار گونه به نظر می رسد.

وزارت خزانه داری آمریکا صدور خدمات اینترنتی به هر سه کشور ایران، سودان و کوبا را آزاد می کند. اما صدور نرم افزارهای ارتباطاتی تنها به ایران و سودان مجاز است و کوبا مشمول مقررات ویژه وزارت بازرگانی آمریکا می شود.

لازم به ذکر است در ماه های اخیر، اکثر شایعات منتشر شده به منظور دامن زدن به اغتشاشات و ناآرامی های خیابانی از طریق ابزارهای انتشاری اینترنتی بوده است. تا جایی که در بخشی از بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده، به این موضوع صراحتا اشاره شده است: “همانطور که وقایع اخیر ایران نشان داده، ارتباطات اینترنتی شخصی همچون ایمیل، پیامک و شبکه های اجتماعی ابزاری قوی هستند.”
انتهای خبر/.

۲ comments

  • جناب ميثمي سلام
    وبلاگ اصلاح طلب فعال كه در طول جريان فتنه خودش را براي دفاع از ارمانهاي حقيقي مردم كه همان دولت قانوني و منتخب احمدي نژاد بود رسما كشت اما نتيجه اش سه بار فيلتر شدن و اينبار مسدود شدن از طرف مدير بلاگفا است.
    لطفا فعالان فضاي مجازي را ازين ظلمي كه به ما شده مطلع كنيد تا بداننند كار مثبتي كه كسي نميكند اين چند تا وبلاگ هم خار چشم است و دائم بهش حمله ميكنند و دوستان خودي هم فقط سكوت ميكنند.
    انصافا نذاريد بي سرو صدا برگزار بشه حتما به نحوي كه صلاحه اطلاع رساني كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول