«وبلاگ نویسان ایران و صداهای مردم» به دست امریکایی ها

رسانه وبلاگ- موسسه جرج واشنگتن با هدف بررسي تاثيرات قدرتمند رسانه‌هاي جديد و شبكه‌هاي اجتماعي در ايران كنفرانس “وبلاگ‌نويسان ايران و صداهاي مردم ” را در واشنگتن برگزار مي‌كند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، موسسه دانشگاه جرج واشنگتن براي ديپلماسي عمومي و ارتباطات جهاني و شوراي مديران رسانه [BBG] دوشنبه، 12 آوريل پذيراي نشست نيم روزه با موضوع «وبلاگ‌نويسان ايران و صداهاي مردم: ريسك‌ها و پاداش‌هاي مشاركت» است كه در تالار كنفرانس “جك مارتون ” در شهر واشنگتن برگزار خواهد شد.

در اين كنفرانس تاثيرات قدرتمند رسانه‌هاي جديد و شبكه‌هاي اجتماعي در ايران امروز از جمله در مرتبط كردن جوانان ايراني كه علاقه‌مند هستند تا اخبار و اطلاعات را به مشاركت بگذارند و پل‌هايي براي ارتباط با خارج ايجاد كنند را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

اين كنفرانس همچنين اين موضوع را بررسي مي‌كند كه حتي با افزايش تنشهاي سياسي، براي رشد و توسعه ديپلماسي شهروندي و ارتباطات مردم با مردم، چه فرصت‌هايي مي‌تواند ايجاد مي‌شود.

اين كنفرانس با سخنراني “فرانك سسنو ” مدير دانشكده رسانه و امور عمومي [كه مدت زيادي نيز خبرنگار سي‌ان‌ان بوده ] آغاز مي‌شود.

مراكز امنيتي آمريكا معتقدند كه رسانه‌هاي جديد بويژه رسانه‌هاي اينترنتي و شبكه‌هاي اجتماعي ابزار قدرتمندي براي آنچه آنها از آن با عنوان “تغييرات سياسي سريع ” ياد مي‌كنند، هستند.

در همين مسير از سال‌هاي پس از پايان جنگ سرد مراكز متعددي براي بررسي تاثيرات اين رسانه‌ها و انجام پروژه‌هاي آزمايشي در اين زمينه در آمريكا زير نظر مراكز امنيتي و تحقيقات استراتژيك و در پوشش دانشگاه‌هايي چون هاروارد و جرجواشنگتن تاسيس شده است.

در حوادث پس از انتخابات اخير رياست‌جمهوري ايران اين مراكز تئوري‌هاي خود را به صورت وسيع براي به كار‌گيري و سازماندهي نيروهاي اجتماعي جهت براندازي دولت ملي پياده كردند.

با وجود اينكه اين تلاش‌ها نتوانست به نتايج مطلوب غرب منجر شود؛ با اين حال اين مراكز مي‌كوشند همچنان بر تاثيرگذاري اين تئوري‌ها تاكيد كرده و راه‌هايي را براي كارآمد كردن اين تئوري‌هاي ابداع‌ نمايند.

وبلاگ‌ها يكي از اين رسانه‌هاي جديد هستند كه سازماندهي كردن‌ آنها عليه دشمنان كاخ سفيد مدت‌ها است كه جزء مسائل اصلي آژانس‌هاي امنيتي آمريكا است. اين‌ همايش يكي از تلاش‌هايي است كه اين آژانس‌ها براي اثبات نتيجه‌بخش بودن تئوري‌هاي خود انجام مي‌دهند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول