در برخی کشورها صفحه فیلترینگ به صورت هوشمند است

رسانه وبلاگ- مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت درباره دلايل تغيير صفحه فيلترينگ كه از روز نهم فروردين‌ماه با ظاهر جديد نمايش داده شد گفت: طرح صفحه فيلترينگ بر اساس مصوبه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه كه به شركت ارتباطات زيرساخت ابلاغ شد، تغيير كرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حسن كريمي – مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتا شركت ارتباطات زيرساخت – در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب گفت: درواقع مرجع تصميم‌گيرنده در زمينه فيلترينگ اين كار گروه است و ما مجري مصوبات آن هستيم.

او ادامه داد: در برخي كشورها صفحه فيلترينگ به صورت هوشمند است، يعني اگر كاربري به سايتي مراجعه كند كه فيلتر شده باشد، صفحه به‌صورت هوشمند نياز كاربر و عبارت و موضوع مورد جست‌وجوي كاربر را تشخيص داده و لينك‌هاي مجاز مرتبط را در اختيارش قرار مي‌دهد.

وي گفت: به عنوان مثال اگر كاربر به سايتي خبري، يا سايت يا وبلاگي كه مثلا با موضوع خانواده مرتبط است، مراجعه كند صفحه فيلترينگ هوشمند، موضوع را تشخيص داده و سايت‌ها و لينك‌هاي مرتبط خبري يا خانواده را در اختيار كاربر مي‌گذارد، تا كاربر بتواند از آن استفاده كند.

مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتا زيرساخت گفت: صفحه فيلترينگ جديد كه در برخي سايت‌ها به‌عنوان هوشمند ياد شده، هوشمند نيست اما به‌دليل طراحي موضوعي آن، اهداف يك صفحه فيلترينگ هوشمند را محقق مي‌كند.

به گفته او اين صفحه سايت‌ها و لينك‌ها را كه در هفت موضوع دسته‌بندي شده در اختيار كاربر قرار مي‌دهد و كاربر مي‌تواند براساس نياز خود از آن‌ها استفاده كند.

كريمي در ادامه اظهار كرد: مزيت صفحه جديد فيلترينگ نسبت به صفحه قبلي، راهنمايي كاربر بر اساس موضوع مورد نياز است.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول