جنگ نرم و ضرورت حضور فعالان قرآني در صحنه سايبر

یادداشت: وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند … (30-فرقان)

اين آيه شريفه ظاهرا حكايت اين روزهاي ماست. حكايت روزها و سالهايي كه انسان اصل را رها كرده و فرع را دنبال مي‌كند.

امروزه با پيشرفت تكنولوژيك و دسترسي انسان در كسري از ثانيه به حجم انبوهي از اطلاعات، دشمنان هميشگي قرآن اين كتاب هادي انسان، از هر لطايف الحيلي بهره مي‌برند تا با تشويش اذهان، نگرش ديني و مذهبي انسانها را تحت الشعاع قرار داده و با ارائه اطلاعات تحريف شده جوي مسموم را عليه اسلام و مسلمانان پديد آورند.

و اكنون نا آشنايي عالمان دين و مسلمانان نسبت به فناوري اطلاعات و ارتباطات و پتانسيلهاي موجود در اين علم از سويي و عدم تبليغ مناسب و كافي مسلمانان در عرصه اينترنت از سويي ديگر فضا را براي سوء استفاده دشمنان آزاد گذاشته است. و بدين‌گونه زمينه آغاز جنگ نرم را پديد مي‌آورد.

اين روزها وقتي سخن از جنگ نرم پيش مي‌آيد تنها موضوعي كه به ذهن متبادر مي‌شود در حوزه سياست است و بس! عالمان ما در گوشه حجره‌هاي خود نشسته‌اند و به منبرهاي چوبي دلخوش كرده‌اند غافل از اين كه منبرهاي ديجيتال خالي از مبلغ قرآن است! و سوء استفاده چيان مذاهب مترصد فرصتي براي بهره‌برداري از خلاء موجود. و اين چنين اديان و مذاهب كاذب و دروغين بسط و گسترش مي‌يابند.

در آموزه‌هاي ديني ما و روايتي از حضرت امام محمد باقر عليه‌السلام آمده است:

الْحِكْمَهُ ضالَّهُ الْمُؤْمِنِ، فَحَیْثُ ماوَجَدَ أحَدُكُمْ ضالَّتَهُ فَلْیَأخُذْها ( دانش و حكمت، گمشده ـ ارزشمندی است برای ـ مؤمن كه هر كجا و نزد هركس یافت شود باید آن را دریافت نماید )، پس بر ماست كه از فرصت و دانش به دست آمده در جهت بسط و گسترش مفاهيم و اخلاق قرآني نهايت استفاده را به عمل آورده و در اين راه از واژگان و موانع به ظاهرا سياسي نگريزيم و در دام سياست‌زدگي نيافتيم.

اميد است در اين راه با همتي مضاعف و نگاهي عالمانه، دست در دست فعالان قرآني، موانع سياسي موجود را كنار زده و درعرصه‌هاي جهاني بدون واهمه به تبليغ دين مبين اسلام بپردازيم.
انتهای پیام/.

رویا آمون، وبلاگ هفت شهر عشق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول