کاهش 50درصدی وبلاگ نویسی در بین جوانان

رسانه وبلاگ- طبق نتايج حاصل از يک بررسي جديد، ظرف سه سال گذشته ميزان وبلاگ‌نويسي بين نوجوانان و جوانان تا 50 درصد کاهش يافته و در مقابل، ارسال پيام‌هاي نوشتاري و حضور اين دسته از افراد در شبکه‌هاي اجتماعي پررنگ‌تر شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پرشین وبلاگ، اين بررسي که در مرکز Pew Internet انجام شده است، نشان مي دهد که در حال حاضر کمتر از 10 درصد نوجوانان و جوانان سراغ توئيتر(Twitter) که مرکز عرضه‌کننده سرويس ميکروبلاگ است، مي‌روند.

بر اساس اين گزارش، 14 درصد نوجواناني که از اينترنت استفاده مي‌کنند اظهار داشته‌اند که براي خود وبلاگ يا نشريه آنلاين دارند که اين رقم در سال 2008 ميلادي 28 درصد گزارش شده بود. از اين افراد نيز فقط 8 درصد از خدمات توئيتر بهره‌مند مي‌شوند.

“آرون اسميت”(Aaron Smith) از محققان اين مرکز توضيح داد: «نتايج اين بررسي تا اندازه‌اي ما را شگفت‌زده کرده است. براي اين اتفاقات جديد در دنياي فناوري تفاسير مختلفي وجود دارد».

“آرون اسميت” مهم‌ترين دليل کاهش تمايل کاربران براي وبلاگ‌نويسي را انفجار شبکه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوک در دنياي اينترنت مي‌داند. بر اساس نتايج اين بررسي، 73 درصد نوجوانان آنلاين از خدمات شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کرده‌اند.

اين کارشناسان به قابليت‌هاي جديد تلفن‌هاي همراه نيز اشاره کرده و توضيح داده اند که اين دسته از ابزارها نيز توانسته‌اند تا اندازه زيادي در افزايش محبوبيت شبکه‌هاي اجتماعي تاثيرگذار باشند. به گفته او، بيشتر ارتباطات امروزي نوجوانان و جوانان با تلفن‌هاي همراه انجام مي‌شود و اين جريان باعث شده است تا آن‌ها تمايل کمتري به نوشتن داشته باشند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول