قفل امنیتی فیس بوک برای کودکان

مجامع وبلاگی- آژانس حفاظت از کودکان انگلستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل افزایش سوء‌استفاده از کودکان در وب‌سایت فیس‌بوک یک قفل امنیتی در این فضای سایبر تعبیه می‌کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، جیم گامبل ـ مدیر اجرایی مرکز حفاظت از کودکان در فضای مجازی اینترنت ـ در مصاحبه‌ای یادآور شد: فضای سایبر یک مجموعه بسیار بزرگ و وسیع است که از هر سن و سالی و از هر قشری از جامعه در آن عضو هستند.

به گفته او این سخن درست که نمی‌توان بر تمام اطلاعات وارده در این وب‌سایت‌ها و کاربران و نوع فعالیت آن‌ها کنترل کامل داشت، اما می‌توان با حفاظت از برخی از کاربران نظیر کودکان از سوء‌ استفاده‌های بیش‌تر جلوگیری به عمل آورد.

مدیر اجرایی مرکز حفاظت از کودکان در فضای مجازی اینترنت خاطر‌نشان کرد: تعبیه کردن یک قفل امنیتی در وب‌سایت پر‌طرفدار فیس‌بوک که تاکنون گزارشاتی در مورد سوء‌استفاده از کودکان به این مرکز ارائه شده است، بسیار مثمر‌ثمر خواهد بود. البته هنوز مشکلاتی دراین باره از جانب مدیران این وب‌سایت وجود دارد.

بر اساس این گزارش استفاده از فضای مجازی اینترنت درست است که در تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی و دیگر نقاط جهان آزاد است و حتی به‌صورت عرف درآمده، اما طبق گزارش‌های مرکز تحقیقات اینترنت آمریکا، بسیاری از کاربران از این وسیله ارتباطی مدرن برای انجام مقاصد نامساعد و غیر‌قانونی استفاده می‌کنند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول