4میلیارد دلار، سرمایه موسس فیس بوک

مجامع وبلاگی- يك روزنامه صهيونيستي در معرفي برخي از پولدارترين يهوديان جهان، به موسس شبكه اجتماعي فيس‌بوك، مالك باشگاه چلسي و شهردار نيويورك اشاره كرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از  فارس، روزنامه صهيونيستي “ماركر ” در خبري برخي از پولدارترين يهوديان جهان را معرفي كرد. از جمله يهوديان پولدار مي‌توان به “مارك زوكربرگ ” موسس فيس‌بوك، “رومن آبرامويچ ” رئيس روسي باشگاه چلسي انگليس، “مايكل بلومبرگ ” شهردار نيويورك و “شلدون ادلسون ” كه به تجارت مي‌پردازد، اشاره كرد.

پولدارترين يهودي جهان “لارنس اليسون ” است كه موسس شركت كامپيوتري “اوراكل ” است و ثروت خالص وي حدود 28 ميليارد دلار برآورد شده است.

بلومبرگ كه موسس سرويس خبري بلومبرگ است نيز به عنوان پولدارترين يهودي در صنعت رسانه به شمار مي‌آيد كه ثروت وي حدود 18 ميليارد دلار برآورد شده است.

“اسحاق پرلموتر ” رئيس شركت نشر “مارول ” كه در زمينه انتشار كتاب‌هاي طنز فعاليت مي‌كند نيز با 1،6 ميليارد دلار در بين ثروتمندان يهودي قرار دارد.

در بخش فناروي پس از لارنس اليسون، زوكربرگ پديدآورنده فيس‌بوك پولدارترين يهودي است البته وي با 4 ميليارد دلار به عنوان جوانترين يهودي پولدار نيز به شمار مي‌آيد.

آبرامويچ كه مالك باشگاه چلسي بوده و در زمينه انرژي نيز فعاليت مي‌كند با 11،2 ميليارد دلار به عنوان پولدارترين يهودي به شمار مي‌آيد. پس از وي، “ويكتور ويكلبرگ ” مالك شركت “رنووا گروپ ” با 6،4 ميليارد دلار در مكان بعدي قرار دارد.

خبرگزاری فارس در این گزارش آورده است که بيشتر يهوديان ثروتمندي كه در ليست روزنامه ماركر قرار دارند، با رژيم صهيونيستي رابطه اقتصادي دارند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول