شبکه های اجتماعی که بنگاه های خیریه نیستند

سرویس دهنده ها- دکتر کوشکی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی درباره دسترسی کتابخانه کنگره امریکا به آرشیو توئیتر برای انجام تحقیقات نامعلوم گفت: طبیعی است امکاناتی که در دنیای مجازی توسط قدرت های خاص در قالب بخش خصوصی یا دولتی ایجاد شده است در مواقع لزوم برای رفع نیاز ایجاد کنندگان استفاده شود.

دکتر محمدصادق کوشکی در گفت و گو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» درباره قصد کتابخانه کنگره امریکا برای تحقیق پیرامون توئیت های سایت توئیتر ادامه داد: زمانی که پدیده ای به نام شبکه اجتماعی در فضای مجازی توسط ایالات متحده ایجاد می شود، یا ایمیل رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود، طبیعی است که امکانات آن در خاک ایالات متحده یا کانادا باشد و اگر آن کشور تشخیص دهد که به آن اطلاعات نیاز دارد، حتما از آنها استفاده می کند.

استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با هشدار به کاربران درباره استفاده از این امکانات اضافه کرد: در این شرایط کاربران باید آگاه باشید که گوگل، یوتیوب، توییتر، فیس بوک و امثال آن ها بنگاه خیریه نیستند و محض رضای خدا کاری را انجام نمی دهند و وقتی امکاناتی رایگان در اختیار شما قرار می دهند حتما از آنها علیه خود شما استفاده می کنند. کتابخانه کنگره بیان میکند که بر روی این توییت ها می خواهد تحقیقاتی را انجام دهد، زمانی که نتایج این تحقیقات بتواند در منافع بلند مدت ایالات متحده موثر باشد چرا این کار را اتجام ندهد؟

دکتر کوشکی در ادامه مقتضیات دنیای اطلاعات امروز را متفاوت با دنیای دیروز دانست و افزود: دنیای امروز به جیمزباند نیاز ندارد و جاسوسانی را می خواهد که به طور کامل بر جامعه مسلط باشند و شناخت عمیقی از آن داشته باشند. این امکان را شبکه های اجتماعی در اختیار آنها قرار میدهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی در توضیح چگونگی این اتفاق و جاسوسی از طریق شبکه های اجتماعی گفت: افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند به خاطر بیان بدون سانسور دیدگاه هایشان اطلاعاتی کامل و مفید در اختیار کنگره آمریکا قرار می دهند. کلا خود کاربران باید آگاه باشند که اطلاعاتی را که در شبکه های اجتماعی قرار می دهند همین امروز علیه آنها استفاده می شود و نه در آینده.
انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول