فیس بوک در زمینه حفظ اطلاعات کاربران قابل اعتماد نیست

مجامع وبلاگی- يك بنياد تحقيقاتي در آلمان اعلام كرد: شبكه اينترنتي “فيس‌بوك ” به هيچ وجه براي كاربران آن قابل اعتماد نيست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، بنياد “وارن تست” در گزارشي به نقل از كارشناسان فني و حقوقي مستقر در برلين اعلام كرد: شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت به ويژه فيس‌بوك در زمينه حفظ اطلاعات كاربران قابل اعتماد نيستند و امانتداري نمي‌كنند.

اين گزارش مي‌افزايد: كاربران فيس‌بوك معمولاً موقع ثبت‌نام، به اين شبكه اجتماعي اجازه مي‌دهند كه اطلاعات مندرج در سايت يا حساب شخصي آن‌ها را در سطح جهاني مورد استفاده قرار دهد، فيس‌بوك در امانت‌داري نسبت به كاربران خود، در پايين‌ترين سطح قرار دارد.

به تازگي يكي از مديران شبكه فيس‌بوك به صورت ناشناس فاش كرد: اطلاعاتي كه از طرف كاربر پاك مي‌شود، در واقع تنها براي كاربر نامريي مي‌شود، اما در ذخيره مركزي شبكه اجتماعي همچنان باقي مي‌ماند، اين تخلفي آشكار از خواست و اراده مشتريان است، زيرا شبكه اجتماعي حق انحصاري آن‌ها را بر اطلاعات شخصي‌شان ناديده مي‌گيرد.

حتي كساني كه كاربر مستقيم شبكه‌هاي اجتماعي نيستند، در معرض خطر قرار دارند، زيرا شبكه اجتماعي از طريق ارتباطات اعضاي خود از وجود آن‌ها باخبر مي‌شود و درباره آن‌ها نيز اطلاعاتي گردآوري مي‌كند. به ويژه سايت‌هايي كه ثبت‌نام اعضاي خود را با استفاده از تلفن همراه (موبايل) ممكن مي‌سازند، به شدت آسيب پذيرند و بيشتر مردم متوجه مسائل امنيتي نيستند. آن‌ها به اينترنت مراجعه مي‌كنند و درباره همه مشكلات شخصي و حتي در مورد همسر يا نامزد خود حرف مي‌زنند در حالي كه ممكن است همين اطلاعات عليه آن‌ها به كار گرفته شود.

اين امر بسته مناسبي را براي فعاليت سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي فراهم كرده تا با سوء استفاده از اطلاعات افراد، از آن‌ها در فعاليت‌هاي جاسوسي و تخليه اطلاعات بهره گيرند.

سايت ايران گلوبال با اشاره به گزارش بنياد تحقيقاتي آلماني نوشت: حدود يك سال است كه رسانه‌هاي ايراني و در اين اواخر گروه‌ها و سازمان‌هاي سياسي ايراني نيز در فيس‌بوك صفحه باز كرده‌اند، بدون آنكه مطالعه دقيقي از طرز كار فيس‌بوك داشته باشند. اگر چه در صورتی که اطلاعات كافي در اين زمينه داشتند، سرنوشت رسانه و كاربران و سازمان و اعضاي خود را به خطر نمي‌انداختند.

لازم به ذکر است يك ماه پيش دويچه وله آلمان طي گزارشي اعلام كرد: شبكه جاسوسي موساد بيشترين استفاده را از شبكه فيس‌بوك براي تله‌گذاري و واداشتن افراد به جاسوسي مي‌برد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول