67درصد وبلاگ‌هاي دانشجويي را مردان مي‌نويسند

رسانه وبلاگ- معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: 67 درصد وبلاگ‌هاي دانشجويي را مردان مي‌نويسند و فقط 33 درصد آنها توسط زنان نوشته مي‌شوند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مأوا، حجت الاسلام والمسلمين حبيب محمدنژاد با بيان اين كه طرح پژوهشي رصد فرهنگي دانشگاه‌هاي كشور در سال تحصيلي 88-87 توسط دكتر آزاد ارمكي و اعضاي هيأت‌علمي گروه جامعه‌شناسي دانشگاه تهران انجام شده است، گفت: اين پژوهش به آينده‌نگري فرهنگي، شناسايي به‌موقع جريان‌ها، مسائل فرهنگي جامعه دانشگاهي و ارائه راهبردهاي مواجهه صحيح و هدفمند با آنها مي‌پردازد.

وي افزود: مخاطبان اين پژوهش دانشگاهيان شامل اساتيد، دانشجويان و كارمندان بودند و از روش‌هاي مطالعاتي مركب كمي و كيفي شامل پيمايشي، مصاحبه كيفي و تحليل متحوا (بررسي مجلات و وبلاگ‌هاي دانشگاهي) استفاده شده تا سطح باورپذيري تحقيق افزايش يابد.

حجت الاسلام محمدنژاد در ادامه خاطر نشان ساخت: داده‌هاي بدست آمده نشان داد كه نويسندگان وبلاگ‌هاي دانشجويي به ترتيب بيشتر متأثر از مقام معظم رهبري و در مراتب بعدي از روشنفكران، فعالين سياسي داخل و خارج از كشور هستند و باقي تحت تأثير دوستان، همكلاسي، فاميل، روحانيون، ورزشكاران و شعرا قرار دارند.

رييس پژوهشكده فرهنگ و معارف اظهار داشت: نتايج بدست آمده از پست‌هاي نويسندگان وبلاگ در مورد اميد به زندگي و آينده نشان داد كه 38 درصد از دانشجويان به زندگي اميدوار، 26 درصد نسبتاً اميدوار و 8 درصد اميد كمي به آينده داشتند و به بقيه داده‌ها نيز اعتنايي نمي‌توان كرد. در مجموع مي‌توان نتيجه گرفت كه ميزان اميد در دانشجويان نسبتاً بالا است.

وي گفت: وبلاگ‌هاي دل نوشته 55 درصد يعني بالاترين پست‌ها را به خود اختصاص داده است و بقيه به ترتيب سياسي، علمي ـ تخصصي، دانشگاهي و ديني بودند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول