جرس:جو سازی های «بالاترین» توطئه است!

سایت خبری “جرس” با انتشار تحلیلی مدعی شد تمامی جو سازی های سایت اشتراک لینک “بالاترین” توطئه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایران بوده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این سایت خبری در تحلیل خود، ضمن خارج نشین خطاب کردن کاربران بالاترین، توجه اغتشاشگران مجازی به این سایت را توطئه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ایران خواند و مدعی شد تمامی جو سازی های این سایت توسط این دستگاه ها به وجود آمده است.

این تحلیل که ابتدا در وبلاگ “قاضی نوشته ها” منتشر شده است در ادامه ادعاهای خود آورده است:

حاکمیت کودتا با داشتن دهها آیدی پنهان و آشکار، سازماندهی شده ترین گروهی هستند که دقیقا می دانند که از وبسایت بالاترین چه می خواهند. پر واضح است که این گروه حرفه ای هرگز ماهیت خویش را در حمایت از حاکمیت کودتا عیان نمی گردانند. لذا آنچه که اینان به دنبالش می گردند، تبدیل بالاترین به رسانهء کودتا نیست، بلکه تبدیل بالاترین به اصلی ترین رسانهء جنبش سبز و سپس جهت دهی آن به هر سمتی است که خواهانش می باشند.

البته نویسنده در آخر تحلیل سعی کرده است تا تمامی ناسزاهای خود را به سایت بالاترین از دل مدیران این سایت دربیاورد:

هرچند که بالاترین، به دلیل فراگیر نبودن و برخورداری از نمونهء آماری اندک و ماهیت غیر حرفه ای کاربرانش، به همان سهولت که به خدمت جنبش سبز درآمد، می تواند بر ضد جنبش و به نفع کودتاچیان عمل نماید. اما در این فضای سانسور و فیلترینگ، بالاترین یکی از چندین شبکه ای است که خدمات ارزنده ای به جنبش سبز ارائه کرده. لذا آنچه که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، معقول نمودن سطح انتظارات از چنین رسانه ای است.

البته در ادامه تحلیل منتشر شده در سایت جرس، نویسنده مدعی شده است که “کودتاچیان” در سایت جرس هم رسوخ کرده اند و با ایجاد اختلاف بین نحله های مختلف این جنبش، تخم نفاق را در بین آن ها می پاشند.

گفتنی است پیش از این برخی از مسببان حوادث یک سال اخیر، تمامی نابسامانی ها و اغتشاشات اعم از تعرض به اموال عمومی، سر دادن شعارهای هنجار شکنانه و هتک حرمت به مقدسات و امام راحل را توطئه حکومت قلمداد کرده بودند.

با این حال به نظر می رسد پس از گذشت حدود یک سال از ناآرامی های تهران و آن هم پس از چند بار تنش بین “جرس” و “بالاترین”، سایت جرس کمی دیر هنگام به یاد این افشاگری افتاده است!

علاوه بر این، نویسنده این تحلیل هیچ گونه سندی برای ادعای خود ارائه نکرده است و همانند دیگر تحلیل ها و حرف های سایت های امثال جرس و بالاترین، بر اساس حدس و گمان به نتیجه مطلوب خود رسیده است.
انتهای خبر/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول