جزییاتی از علت بازداشت و آزادی مدیر «بلاگفا» + تکمیلی

علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا که صبح امروز در منزل خود بازداشت شده بود با قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش «وبلاگ  نیوز» به نقل از تابناک، به دنبال انتشار مطلبی در یکی از وبلاگ‌های «بلاگفا»، قاضی دادگاه کرمان رئیس شرکت بلاگفا که سرویس‌دهنده و ارایه‌دهنده خدمات وبلاگ است را محکوم کرده است و به دنبال این حکم، مدیر بلاگفا در منزلش بازداشت و به دادسرای نیابت منتقل شده است.

به دنبال انتشار یک مطلب و شکایت شخص حقیقی در شهر کرمان از سایت بلاگفا که خدمات وبلاگ را ارایه می‌دهد، قاضی پرونده که در دادگستری کرمان است، مدیر بلاگفا را مجرم شناخته و حکم محکومیت برای وی صادر کرده است و گذشته از روند حقوقی پرونده که مستلزم مطالعه کل پرونده و بررسی فنی پرونده و استفاده از نظر کارشناسان مربوطه و متخصصان در این زمینه است، این حکم از لحاظ فنی و عرفی دارای مشکلاتی است که خلأهای قانونی کشور و به ویژه قانون جرایم رایانه‌ای که به تازگی تصویب شده و اجرایی نیز بر این مشکلات افزوده است.

حال مشخص نیست که قاضی پرونده که احتمالا موفق به کشف مجرم اصلی (وبلاگ‌نویس) نشده چرا مدیر بلاگفا را که از لحاظ فنی تنها خدمات سرویس وبلاگ را ارایه می‌دهد، مجرم شناخته است؟

حال این‌که مدیریت و نظارت بر مطالب منتشره در تک تک وبلاگ‌ها آن هم با حجم انبوهی از وبلاگ‌ها که در سایت‌های گوناگون ارایه‌دهنده خدمات وبلاگ ثبت شده و مشغول کار است نشدنی بوده کنترل آن میسر نیست نه تنها در ایران بلکه در سایر چراکه در این صورت باید برای هر وبلاگ موجود، یک نفر را برای کنترل گمارند.

اطلاعات تازه خبرنگار ما حاکی است، علیرضا شیرازی موقتا با قید وثیقه آزاد شده است.
انتهای خبر/.

۳ comments

  • morteza

    چرا مغلطه می کنید؟!
    آقای شیرازی به عقیده من حقش بوده که بازداشت شود!
    ایشون حق پخش تبلیغات خارج از قوانین نظام وقوانین رایانه ای که دراین مورد کاملا ضد اخلاق وفرهنگ نیز بوده است را نداشته است.
    وباتذکر نیز برنداشته است.واین اگر جرم نیست پس چیست؟!

    • شکارچی شب

      با سلام خدمت آقای شاطری
      لازم است این نکته را توجه بیشتری نمایید که قانون جرائم اینترنتی و رایانه ای چون هنوز کاربرد عملی آن محرز نشده و در دست آزمون و خطا می باشد بالتبع قربانیانی را طلب میکند ، و جناب آقای شیرازی با کمی بدشانسی مواجه بوده اند لذا شما زیاد نگران نباشید، پرتقال فروش پیدا می شود ؟!!!!!

  • dar nahayate na bavari lhazati gabl site blogfa filter shod

    albate weblogha be hich onvan filter nashode va faghat khode blogfa filter shode ke in khodesh jaye soal dare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول