برای ارتباط ميان دولت و وبلاگ‌نویسان دينی سايت‌های واسط ايجاد شود

مدير پايگاه وبلاگ‌نويسان ارزشی معتقد است بايد برای حمايت از وبلاگ‌نویسان دينی و اين نوع وبلاگ‌نويسی سايت‌های واسطی ايجاد شوند تا از اين طريق ارتباط دولت و بلاگران به صورت غير مستقيم برقرار شده و برای بلاگران خوراك فكری تهيه شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، علی كريمی مدير پايگاه وبلاگ‌نويسان ارزشی در گفت‌وگو با ايكنا، درباره ظرفيت‌های وبلاگ‌نويسی برای اشاعه مفاهيم دينی در كشور گفت: وبلاگ‌ به عنوان يك رسانه بويژه بعد از جنگ غزه و موج وبلاگ‌نويسی در حمايت از فلسطين مطرح شد و مسئولان پس از اين قضيه متوجه ظرفيت‌های اين ابزار برای پيشبر اهداف انسانی و الهی شدند.

وی ادامه داد: وبلاگ‌نويسی طی چندين سال اخير متحول شده است و پيش از اين وبلاگ‌نويسی تنها به عنوان دل‌نوشته يا دفتر خاطرات مطرح بود ولی در حال حاضر وبلاگ‌ها بسياری فعال و وارد عرصه‌های دينی و ارزشی شده‌اند.

وی تصريح كرد: در حال حاضر يك جبهه از وبلاگ‌نويسان ارزشی و دينی به وجود آمده است و روزانه تعداد زيادی وبلاگ‌ با موضوع دينی ايجاد می‌شود و بسياری از اين وبلاگ‌های عمومی نيز در راستای احيا ارزش‌های دينی فعاليت می‌كنند.

كريمی با بيان اينكه وبلاگ‌نويس متخصص دينی كم شمار است، گفت: بسباری از بلاگران دينی ما جوان هستند و سنشان بين 15 تا 25 سال قرار دارند؛ اين وبلاگ‌نويسان در مقايسه با متخصصان دينی كم توان هستند ولی در عين حال شور و انگيزه آن‌ها يك نقطه قوت است.

وی ادامه داد: محتوای مناسب برای وبلاگ‌های دينی كم است و اگر بخواهيد موضوعی را جستجو كنيد متون و مقالات تحليلی واقعاً كم است و اكثراً بدون منابع هستند و يا منابع آن تكراری است.

وی افزود: در اينجا دولت بايد كار بستر سازی را انجام دهد چراكه دولت خودش بلاگر دينی تربيت نمی‌كند پس بايد از يك طرف محتوای وبلاگ‌های دينی را فراهم كند و به توليد محتوا كمك كند.

اين فعال فضای مجازی با اشاره به اينكه بايد يك سايت‌های واسطی نيز بين دولت و بلاگران دينی وجود داشته باشد، گفت: مثلاً پايگاه وبلا‌گ‌نويسان ارزشی و سايت‌های اينچنينی می‌توانند به صورت دو طرفه با دولت و بلاگران ارتباط برقرار كنند تا به توليد محتوای ارزشی و دينی در فضای مجازی و افزايش آن كمك كنند.

وی تأكيد كرد: بايد كمك كرد تا منابع تكثر و تنوع داشته باشد و محتوای دينی افزايش يابد.

وی درباره دلايل ركود وبلاگ‌نويسی دينی در كشور گفت: البته فضای عمومی وبلاگ‌ها دچار ركود شده است و اين بيشتر متأثر از فضای اجتماعی است؛ وبلاگ‌های دينی تخصصی و حرفه‌ای نيستند و بيشتر بلاگر دينی ما مناسبتی كار می‌كنند، به طور مثال در فضای انتخابات اين بلاگران فعال شدند و يا در مناسبت‌های مذهبی مختلف فعال می‌شوند كه اين يكی از نقاط ضعف ماست.

كريمی درباره تاسيس انجمن وبلاگ‌نويسان دينی و فوايد و معايب آن گفت: اگر انجمن بخواهد اهداف راهبردی را دنبال كند بايد از ايجاد سايت‌های واسط حمايت كند چون ورود دولت به صورت مستقيم جواب نمی‌دهد بنابراين بايد بلاگران توانمند را برای ايجاد سايت‌های واسط جذب و حمايت كرد تا بين دولت و بلاگران ارتباط برقرار كرد و از اين طريق كيفيت وبلاگ‌های دينی را افزايش داد.
انتهای پیام/.

  • با عرض پوزش من چشم آب نميخوره كه دولت نه خودش همچين كاري بكنه نه وبلاگ نويسها همچين كاري بكنن!
    مگر بصورت موردي و محدود!!

    وبلاگستان فقط بايد طوري كار بكنه كه خودش رو به مسئولين ثابت كنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول