باید وبلاگ‌نویسان مذهبی را مسلح کرد

به اعتقاد يك روحانی مبلغ، متوليان فرهنگی بايد با اجرای تأكيد مقام معظم رهبری مبنی بر تغيير مديريت فرهنگی، اين عرصه را تقويت، و با مسلح كردن بلاگران مذهبی و خوراك‌دهی مناسب، جايگاه كنونی بلاگستان قرآنی را ارتقا دهند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت‌الاسلام و المسلمين «مهدی خداجويان»، روحانی مبلغ و فعال فرهنگی، در گفت‌وگو با ايكنا، درباره ظرفيت‌های وبلاگ‌نويسی گفت: بلاگستان مذهبی پتانسيل ويژه‌ای برای تعليم مفاهيم صحيح اسلامی به حساب می‌آيد كه همراه با تبليغات مناسب و ادبياتی نو و جذاب در اختيار كاربران فضای سايبر قرار گرفته است.

وی ضمن بيان اين مطلب، معضل كنونی بلاگستان دينی را تبليغات محدود رسانه‌ای عنوان كرد و گفت: اكنون فعاليت‌های چشمگيری در مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی در راستای توليد محتوای دينی در قالب ابزارهای نوين نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام می‌شود، اما متأسفانه با تبليغات نامناسب، گمانه‌زنی بر كم‌كاری است.

خداجويان در ادامه سخنان خود يادآور شد: اكنون فعاليت‌هايی عليه تشيع در فضای سايبر همچون هجمه شبهات وارد می‌شود، اما اين مسئله مبنی بر وجود نقطه ضعف در فرهنگ و اعتقادات شيعی نيست، بلكه می‌توان با ارتقاء در روش استفاده و استخراج از منابع موثق و غنی، اقدام به بازآفرينی مجدد كرده و آن‌ها را منطبق با اصول زندگی شكل دهيم.

اين روحانی مبلغ در ادامه سخنان خود، عملكرد بلاگستان دينی را ضعيف عنوان كرد و گفت: مخالفان با تحريف اعتقادات شيعی، فعاليت‌های گسترده‌ای برای وارونه نشان دادن تفكرات اسلامی انجام می‌دهند، در حالی كه فعالان بلاگستان قرآنی با بی‌توجهی به اين مسئله تاكنون نتوانستند فعاليت‌های مطلوبی انجام دهند و در مقابل اين هجمه‌ها از اسلام دفاع كنند.

خداجويان، مسلح شدن كاربران و بلاگران در مقابل لشكر مخالفان را راه‌ حلی برای برون‌رفت از اين وضعيت عنوان كرد و گفت: اكنون در اين فضا با بلاگران روحانی و غير روحانی مواجه‌ايم؛ بلاگران روحانی زمانی كه وارد فضای طلبگی شدند، مخصوصاً آن‌هايی كه ملبس به لباس پيامبر(ص) هستند، قراری مبنی بر تبليغ و نشر معارف الهی در فضای حقيقی و مجازی با خود گذاشته‌اند.

وی افزود: حال با يادگيری مفاهيم والای دينی، وظيفه تبليغ به دوش آن‌ها می‌افتد و با راه و روش‌های مختلف و ادبياتی خودمانی، محتوايی را در اختيار مخاطبان مجازی خود می‌گذارند، در قرآن كريم آيه‌ای مبنی بر توجه به اين مسئله وجود دارد؛ بنابراين هيچ دين و مذهبی را نمی‌توان يافت كه مانند اسلام به انتشار و تبليغ موضوع‌های مذهبی تأكيد كرده باشد.

اين روحانی مبلغ يادآور شد: در حال حاضر تب وبلاگ‌نويسی دينی دامن همه افراد جامعه را گرفت و بدون آشنايی با ادبيات و قوانين بلاگستان، همگان به اين فضا ورود پيدا كرديم؛ به اين دليل گروهی مستمر فعاليت‌ خود را ادامه و گروهی به صورت پراكنده با وقفه زمانی، محتوايی توليد و در اختيار مخاطبان قرار دادند.

خداجويان در ادامه برای بلاگستان مذهبی اظهار تأسف كرد و گفت: در بلاگستان و حتی سايت‌های مذهبی به ندرت و خيلی كم اتفاق می‌افتد كه از سوی سازمانی، منظم، ساز و كاری برای آن‌ها تعبيه شود و اصولاً هيچ تفكری در پس‌زمينه بلاگستان دينی در راستای خوراك‌دهی به بلاگران وجود ندارد.

وی با بيان پيشنهادی سخنان خود را اين‌گونه پايان داد: متوليان فرهنگی و رسانه‌ای بايد با حضور فعال، ساز و كاری مناسب را برای مجريان بلاگستان مذهبی تعبيه كنند و با اجرای تأكيد مقام معظم رهبری مبنی بر تغيير مديريت فرهنگی، اين عرصه را تقويت و با مسلح كردن بلاگران به سلاح و خوراك‌دهی مناسب، جايگاه كنونی بلاگستان قرآنی را ارتقا دهند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول