باز هم داستان یک کپی‌برداری

موضوع رعایت حق «کپی رایت» در وبلاگستان فارسی، دغدغه ایست که هر چند وقت یکبار با توجه به کپی برداری های ریز و درشتی که صورت می گیرد، مکررا مطرح می شود. کپی برداری هایی که آگاهانه یا ناآگاهانه انجام می شوند و حاصل تلاش یک وبلاگ نویس را زیر سئوال می برد. حالا این بار «عکاس مسلمان» سوژه یک کپی برداری نابجا شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سیدشهاب الدین واجدی، نویسنده وبلاگ «عکاس مسلمان» چند روز پیش در وبلاگ شخصی اش با انتشار نامه ای به خشایارفرد، مدیر جشنواره ملی جوان ایرانی، اعلام کرد که بخش «جوان و طلبه» این جشنواره عکس مربوط به نمایه تبلیغاتی خود را بدون اجازه از وبلاگ «عکاس مسلمان» برداشت کرده است.

البته واجدی این موضوع را چند هفته ایست که از طریق انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران پیگیری کرده است. اما ترجیح داده است نامه مذکور را با توجه به صلاحدید خود، در وبلاگش منتشر کند.

این عکس که در شب میلاد ثامن الائمه در سال 88از سوی واجدی و در مراسم تعمیم (عمامه گذاری) طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران گرفته شده است اکنون در نمایه اصلی بخش جوان و طلبه جشنواره ملی جوان ایرانی به کار رفته است.

واجدی ضمن اعتراض به این موضوع عنوان کرده است که از برگزارکنندگان هیچ انتظاری نداشته و تنها نسبت به استفاده از نام او به عنوان عکاس این عکس راضی بوده است.

با این حال هنوز جشنواره ملی جوان ایرانی هیچ جوابی به واجدی درباره این موضوع ارسال نکرده است. اما به نظر می رسد برای پایان کپی برداری و به رسمت شناختن حق کپی رایت در وبلاگستان باید فکر اساسی تری کرد. البته با علم به این که موضوع کپی رایت در کل کشور در مرحله معضل به سر می برد!
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول