«42 روز کچل» صاحب وبلاگ شد!

نویسنده یکی از کتاب‌های عرضه شده در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران، با ایجاد وبلاگی ویژه کتابش، رسما وبلاگ‌نویس شد.

به گزارش «وبلاگ‌ نیوز»، «حسن کی‌قبادی» نویسنده خاطره-داستانِ «چهل و دو روز کچل» با ایجاد وبلاگی با نام کتابش، به شرح وقایع درباره آماده‌سازی و انتشار این اثر پرداخته است.

این نویسنده جوانِ اهل سبزوار، در وبلاگ «42 روز کچل» درباره مراحل مختلف دریافت مجوز، انتشار و… کتاب خود مطالبی کوتاه و وبلاگی نوشته است.

به نظر می‌رسد، نویسندگان جوان، اقبال بیش‌تری به فضای مجازی دارند و برای مطرح شدن اثر خود، وبلاگ‌نویسی را نوعی راهکار مفید قلمداد می‌کنند. این راهکار تا حدی جدی شده است که نویسندگان جوانی همچون این نویسنده را برای وبلاگ‌نویسی به شکل جدی، صاحب انگیزه می‌کند.

در همین حال، بررسی‌ها بر روی آثار داستانی منتشر شده نشان می‌دهد، اغلب نویسندگان جوانِ ایرانی، قبل یا بعد از انتشار اولین کتاب‌شان، به وبلاگ‌نویسی مشغولیت دارند.

پیش از این نیز، «محسن حسام مظاهری» نویسندهٔ اثر جامعه‌شناسانه «رسانه شیعه» با راه‌اندازی وبلاگی با نامِ کتابِ خوب، به وقایع‌نگاری دربارهٔ اثرش پرداخت.

البته این وقایع‌نگاری‌های وبلاگی، برای خبرنگاران کم‌تجربه و راحت‌طلب، به منزله مرجعی خوب و کم‌زحمت محسوب می‌شود، چرا که خبرنگاران فرهنگی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، با مراجعه به وبلاگ‌هایی این‌چنینی، مطالبی تولید می‌کنند که در اصل، از کنار هم چیدن مطالب نوشته شده توسط نویسنده اثر در وبلاگ تشکیل شده است.

با این همه، به نظر می‌رسد نقش صفحات وب در ادبیات امروز ایران، جدی و رو به افزایش است. این نقش، تأثیری متقابل بر فضای وب و فضای ادبی ایران داشته است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول