ردپای وبلاگ‌نویسان در «گذر از فتنه»

حضور و اثر وبلاگ‌نویسان در تهیه و تدارک ویژه‌نامه روزنامه همشهری به مناسبت فرا رسیدن سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری، با عنوان «گذر از فتنه» بسیار محسوس و قابل تحسین است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این ویژه نامه که در روز سه شنبه 18 خرداد ماه به صورت رایگان همراه با روزنامه همشهری توزیع می‌شد، توانسته است با توجه به همه جانبه‌نگری و دید باز نسبت به وقایع اخیر، توجه اقشار مختلف مردم را جمع کند.

اما نقش وبلاگ‌نویسان در این ویژه نامه کاملا محسوس است.

بهمن هدایتی، نویسنده وبلاگ «کلاشینکف دیجیتال» گفت‌وگویی را با علی‌اکبر پرورش با موضوع واکاوی ریشه‌های تاریخی فتنه 88 ترتیب داده است و با محسن رضایی پیرامون مناظره‌های انتخاباتی گفت‌وگو کرده است. هم‌چنین گفت‌وگو با علی‌رضا زاکانی پیرامون فتنه88 نیز توسط این وبلاگ‌نویس انجام شده است.

محمدمسیح یاراحمدی، نویسنده «جنگی که بود، جنگی که هست» در مقاله‌ای تحت عنوان جنگ رنگ‌ها، جریان تبلیغات انتخابات را مورد بررسی قرار داده است.

هم‌چنین امید حسینی، نویسنده وبلاگ تعطیل شده «آهستان» با مقاله‌ای کوتاه، سرنوشت جنبش سبز را واکاوی کرده است.

میثم تولایی، نویسنده وبلاگ «مسئولیت و سازندگی» هم در گزارشی، خروش عاشورایی ملت ایران در 9 دی ماه 88 را به تصویر کشیده است.

علاوه بر این، محمدمهدی تهرانی، نویسنده وبلاگ «محراب اندیشه» نیز مقاله‌ای با عنوان «ساختار شکنان به تاریخ پیوستند» را قلمی کرده است.

محمدمهدی شیخ صراف، نویسنده وبلاگ «چای نبات» نیز در گزارشی مستند، موضوع شهدای فتنه را مورد بررسی قرار داده است.

مهدی محمدی، نویسنده وبلاگ «عقل سرخ» هم در گزارشی، از تخریب‌های صورت گرفته در روزهای اغتشاش گفته است و محسن حسام مظاهری، نویسنده وبلاگ «روستای فطرت آباد» مقاله‌ای را با عنوان «تهران ایران نیست» نوشته است.

زمانی، نویسنده وبلاگ «روح آبی» هم در گفت‌وگویی با منوچهر محمدی، از نقش خارجی‎‌ها در فتنه اخیر صحبت به میان آورده است.

البته به جز تهیه کنندگان این ویژه نامه 208 صفحه‌ای، محمدصالح مفتاح، نویسنده «آذرباد»، محمد آرمند، نویسنده «طعم عسل»، مالک شریعتی، نویسنده «محرمانه»، فرشاد مهدی پور، نویسنده «نگاه مشرقی»، مجید بذرافکن، نویسنده «تأملات» و سعید حدادیان، نویسنده وبلاگ «قاصدک‌های سوخته» جزو وبلاگ‌نویسانی هستند که به‌خاطر تهیه این ویژه نامه از آن‌ها تشکر شده است.

اگر چه شاید نویسندگان و مشارکت کنندگانی در این ویژه نامه وبلاگ داشته باشند، اما موضوع ما اهمیت حضور کسانی است که به موجب وبلاگ‌های‌شان بیش‌تر دیده می‌شوند.

از این رو این موضوع شاید بتواند یک فرصت خوب برای وبلاگ‌نویسان و از طرف دیگر یک حرکت شایسته از طرف موسسه مطبوعاتی همشهری محسوب شود.
انتهای خبر/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول