تر و خشک «وردپرس» با هم بسوزند؛ لطفا!

مسدود شدن کلیه وبلاگ‌های وردپرس در روزهای گذشته سبب واکنش‌های مختلفی از سوی وبلاگ نویسان و کاربران این سرویس دهنده شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این مسدود شدن که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، موجب شد که بسیاری از وبلاگ نویسانی که وبلاگ خود را بر روی این سرویس دهنده ایجاد کرده بودند و هیچ محتوای مجرمانه‌ای هم نداشتند، مطالب و مخاطبان خود را از دست بدهند.

عدم اطلاع رسانی شفاف کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ هم باعث شده است که ابهامات و شایعات – که البته نزدیک به حقیقت می‌نماید – بیش از پیش به گوش کاربران این سرویس دهنده برسد. شایعاتی مبنی بر این‌که وبلاگ‌های وردپرس قرار است که برای همیشه مسدود بمانند!

اگر این شایعه صحیح باشد، شاید تنها جمله‌ای که می‌توان به کار برد، تعجب است و چند نکته‌ای که در ابتدا به ذهن هر بلاگری می‌رسد:

1. در صورتی که ایجاد وبلاگ در سرویس دهنده وردپرس به دلیل عدم امکان پی‌گرد نویسنده وبلاگ در کشور، تخلف محسوب شود، منطقی‌تر آن است که صفحه اصلی این سرویس دهنده مسدود و استفاده از آن سرویس دهنده ممنوع اعلام شود، نه کل وبلاگ‌های آن. (مانند بلاگر) چرا که وبلاگ‌ها بر اساس قانون بنا بر محتوای منتشر شده باید مسدود شوند، نه به خاطر سرویس دهنده‌ای که از آن استفاده می‌کنند!

2. وبلاگ‌هایی که در این مدت در وردپرس نوشته‌اند و هیچ محتوای مجرمانه‌ای را منتشر نکرده‌اند مشمول کدام بند از قانون مسدود کردن سایت ها و وبلاگ‌ها می‌شوند؟ آیا صحیح‌تر آن نیست که پیش از آن به کاربران این سرویس دهنده اطلاعی داده می‌شد تا بتوانند حداقل از وبلاگ‌شان پشتیبانی تهیه کنند؟

3. چرا به خاطر چند وبلاگ محدود منتشر کننده محتوای مجرمانه در یک سرویس دهنده، کلیه وبلاگ‌های آن سرویس دهنده باید مسدود شوند؟ آیا با مسدود کردن می‌توان حجم تولید محتوای مجرمانه در یک سرویس دهنده را گرفت؟

4. با این روند، بهتر است تمام وبلاگ‌نویسان نوشتن در وبلاگ را فراموش کنند. چرا که ممکن است در هر برهه از زمان یک سرویس دهنده از قوانین سرپیچی کند و کلیه وبلاگ‌های میزبانی شده بر آن مسدود شوند. آن‌وقت باید به کدام سرویس دهنده اعتماد کرد؟ این‌طور نیست؟
انتهای پیام/.

۱۴ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول