اعتراف «الك راس» به قدرت سایبری ایران

«الك راس»‌ مشاور ارشد وزير خارجه آمريكا ضمن اعتراف به افزايش قدرت سايبري ايران گفت كه دولت ايران با مانيتور كردن و نفوذ در شبكه‌هاي ارتباطي جهاني انتظارات ما براي تظاهرات در سالروز انتخابات را بر باد داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، مؤسسه «مديا اكسس پروجكت» (Media Access Project ) كه در واشنگتن قرار دارد، به تازگي جلسه‌اي را با عنوان “سانسور آنلاين ” برگزار كرد.

«الك راس» (Alec Ross) مشاور ارشد وزير خارجه آمريكا در امور نوآوري در اين جلسه با اشاره به رويكرد دولت ايران مدعي شد: در اتفاقات بعد از انتخابات، ديديم كه واقعاً مخالفت‌هايي با رسانه‌هاي جمعي سازماندهي شد، مردم در مناطقي كه قبلاً از تجمع كردن در آنها هراسي نداشتند، بعد از انتخابات اين ترس در آنها ديده شد.

راس( Ross) در اين نشست با طرح اين سئوال كه «بين ژوئن 2009 و فوريه 2010 چه چيزي در ايران تغيير كرد»، گفت: در سالگرد انتخابات، بسياري از مردم سراسر جهان انتظار يك رشته تظاهرات ديگر را داشتند اما اين امر به دلايل متفاوتي بوقوع نپيوست.

مشاور ارشد وزير خارجه آمريكا در ادامه خاطرنشان كرد: يك دليلش اين است كه دولت ايران به قدرت تكنولوژي‌هاي ارتباطي توجه كرد و توانايي‌اش را براي نفوذ، مانيتور كردن و دستكاري كردن در شبكه‌هاي ارتباطي جهاني را افزايش داد، آن فضاهاي اجتماعي كاملاً ناامن شد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول