وردپرس به قوانین ایران احترام نمی‌گذارد؟

مسدود شدن کلیه وبلاگ‌های میزبانی شده بر روی سرویس دهنده وردپرس، هنوز جزو موضوعاتی است که در بین وبلاگ‌نویسان محل بحث و گفت‌وگو است. موضوعی که حالا برخی دلیل‌هایی را برایش حدس می‌زنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» پس از این اتفاق و عدم اطلاع رسانی رسمی از سوی مجاری قانونی، حدس و گمان‌هایی درباره دلیل این اقدام منتشر می‌شود. در یکی از این گمان‌ها که به واقعیت بیش‌تر شبیه است، محمدعلی محمدی، نویسنده وبلاگ «کاتب باشی» درباره دلیل این موضوع نوشته است:

به خاطر اینه که وردپرس به قوانین اینترنتی ایران که کم کم داره شکل میگیره وخودش رو سر و سامون میده احترام نمیگذاره مثلا اخیرا امکان ویرایش آدرس وبلاگ ها رو گذاشته که با این امکان کسی که وبلاگش فیلتر شده آدرسش رو ادیت می کنه واز گیر فیلترینگ در میره و کار دیگه ای که کرده  https  خودش رو فعال کرده که با این قضیه به راحتی میشه وبلاگهای فیلتر شده روبدون استفاده از فیلتر شکن دید این از کارایی که وردپرس کرده وانگار کمیته فیلترینگ هم با توجه به این اقدامات وعدم توجه وردپرس به قوانین اینترنت ایران این سرویس رو فیلتر کرده و به نظر هم میرسه کار خوب و درستی کردند.

با این حال برخی دیگر، با راه اندازی موج وبلاگی «حمایت از آهستان‌ها» به نحوی اعتراض خود را به مسدود شدن وبلاگ‌های ارزشی این سرویس دهنده اعلام کرده اند.

از طرف دیگر واکنش‌های وبلاگ‌نویسان نسبت به این موضوع قابل توجه بود که به عنوان نمونه می‌توان به پست اخیر وبلاگ «دودینگ هاوس» اشاره کرد. این وبلاگ نویس در این نوشته خود درباره این مسدود شدن نوشته است:

تعجب نمی‌کنم از کار شما. اعتراض هم نمی‌کنم. پیشنهاد می‌دهم. قیف را برگردانید. به آقای فیلترینگ‌تان بگویید همهٔ سایت‌ها را فیلتر کند، بعد لیست سایت‌های خوب را به‌ش بدهید و به‌ش بگویید اجازه بدهد اینها دیده شوند.

مجددا لازم به تأکید است که هنوز هیچ خبر رسمی پیرامون دلیل مسدود شدن کلیه وبلاگ‌های وردپرس منتشر نشده است.
انتهای خبر/.

۳ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول