این راهش نیست!

پیش نوشت1: سعی کردم عادلانه بنویسم! چون حس کردم این وسط جدای از اشتباهاتی که صورت گرفته ، خیلی چیز های دیگر اصلا دیده نشده و دو طرف دچار اشتباه «بی انصافی» شده اند.

پیش نوشت2: دقیق نمی دونم چند تا وبلاگ از طرف مدیریت بلاگفا فیلتر شده ، ولی می دونم هم تک تیرانداز رو از نزدیک میشناسم، هم با دوئل سلام و علیک دارم، هم دورادور تخریبچی رو میشناسم! با چند تا از کسانی هم که شدیدا به این مسئله اعتراض دارن آشنا هستم و نسبت بهشون ارادت دارم! اما…
علیرضای شیرازی را هم نمی شناسم! فقط در حد چند آشنای مشترک!‌

نوشت:
قضیه از  قطعه 26 شروع شد! آن موقع خیلی از دست حسین قدیانی ناراحت بودم، اصلا  طرف قضیه ام اینجا آقای شیرازی نیست! من با حسین قدیانی کار دارم که بیشتر از دو سال است مطالبش را می خوانم، قبلتر از آنی که وبلاگ قطعه 26 درکار باشد! رفقا ( + ، + ، + ) هم می دانند چقدر به قلمش و از آن بیشتر به مرام و معرفتش علاقه دارم! ولی برای من سخت بود برخورد تند حسین قدیانی و تهدید های نچسبش! دوست داشتم همان موقع بنویسم، مثل آنهایی که نوشتند ! اما به قول حسن میثمی بیشتر خود زنی بود!

اینجا هم قرار نیست کسی را متهم کنم! اصلا می کسی نیستم که کاری کنم! فقط خواستم بگویم به نظر من آن روش برخورد اصلا خوب نبود!

من حزب اللهی هستم! با افتخار می گویم! از حسین قدیانی هم یک جمله یادگاری دارم، وقتی دانشگاه ما آمده بود، آن هم اینکه : « اگر یک روز از انقلاب و ولایت دفاع نکنم از بی لیاقتی خودم است!» پس اینکه می گویم حسین قدیانی یا میثم حسنی یا تخریب چی و یا امیر آقای تک تیرانداز اشتباه کرده اند ، فقط یک نقد درون جبهه ای است! نقد به اشتباهی که دارد گفتمانمان را به بد جائی می کشاند.

این بار هم از بسته شدن تخریب چی متوجه اوضاع شدم! و قبلتر پیغام های علیرضا شیرازی در دوئل که تکذیب شد! و لحن تند دوستانی که خطاب با علیرضا شیرازی مطالبی را گفتند! باید قبول کنیم که بلاگفا خانه ی شیرازی است، و همانطور که ما «می توانیم» نظرات وبلاگمان را از فیلتر بگذرانیم، بلاگفا هم « می تواند» با نقدهایی که به آن می شود و یا مطالبی که خوشش نمی آید همین رفتار را داشته باشد. البته بلاگ ها «باید» تابع قوانین جمهوری اسلامی باشد. گفتم «می تواند» چون به نظر من هم مسدود کردن وبلاگ ها به خاطر چنین دلایلی واقعا در شأن یک سرویس دهنده ی ایرانی نیست! همانطور که «توهین» و «رعایت نکردن اخلاق» شایسته ی رفقای ما در جبهه ی انقلاب نیست!

من کاری به نیت و باطن آقای شیرازی ندارم! در جایگاهی هم نیستم که کار داشته باشم! ولی بی انصافی است به این راحتی ها به کسی انگ منافق بودن بزنیم! مشکل اینجاست که اشتباهات کوچک افراد رادر حد اشتباهات غیر قابل جبران بزرگ می کنیم! من با خط فکری آقای شیرازی خیلی مشکل دارم، ولی حداقل از همین آقای شیرازی این مطالب را هم دیده ام : + و + ! میثم حسنی بزرگوار یک جایی توی همین پست های آخرش خطاب به شیرازی جملاتی گفته بود که دوست دارم خودتان بخوانید! کاش برخورد های ما بیشتر از رنگ «دفع» رنگ «جذب» داشت!

باز هم تکرار می کنم! من به هیچ وجه موافق مسدود کردن وبلاگ های ارزشی نیستم! چه از سمت بلاگفا و چه از سمت کمیته فیلترینگ! من از آقای شیرازی دفاع نمی کنم، همانطور که از برخورد تند رفقایم هم دفاع نمی کنم! تنها حرفم این بود که این راهش نیست! این وسط خیلی چیزها دارد از بین می رود!‌

پی نوشت: فقط برای اینکه این حرف ها توی دل این کوچک جبهه فرهنگی انقلاب نماند!
انتهای پیام/.

مسعود حسنلو، وبلاگ پی‌نوشت

  • من همیشه به این فکر میکنم !!:
    خوبه که سرویس دهنده وبلاگ زیاد هست اگرنه چیکار باید میکردیم؟

    و این جمله رو هم خیلی دوست دارم :))
    کار را باید به کاردان سپرد و دیگر هیچ

    و از این جمله هم بدم نمیاد
    من معلم اخلاق اقای دکتر شیرازی رو دوست دارم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول