ایجاد شبکه اجتماعی اینترنتی برای دانشجویان

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: شبکه اجتماعی اینترنتی برای ایجاد ارتباط میان دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارجی و دانشجویان بورسیه که عازم دانشگاه های خارج از کشور هستند به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حسن مسلمی نایینی در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از دانشجویان بورسیه سابقه زندگی و حضور در کشورهای خارجی را ندارند و از همین رو ممکن است در بدو ورود به این کشورها با مشکلات زیادی روبه رو شوند.

به اعتقاد وی ایجاد ارتباط میان دانشجویان ایرانی ساکن کشورهای خارجی با دانشجویان تازه وارد می تواند در رویارویی و حل مشکلات احتمالی این دسته از دانشجویان موثر واقع شود.

مسلمی اظهار داشت: با ایجاد شبکه اجتماعی اینترنتی، دانشجویان می توانند به راحتی و سرعت و بدون درنظر گرفتن بعد مسافت، به تبادل تجربه بپردازند و اطلاعات مفیدی درمورد وضعیت و شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقلیمی و علمی کشورهای مختلف دراختیار هم قرار دهند.

وی از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانشجویان بورسیه خارج در آینده نزدیک از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد در برگزاری این کارگاه ها از همکاری و مشارکت دانش آموختگان ایرانی دانشگاه های کشورهای مختلف بهره مند شویم و اطلاعات و نکات آموزشی مرتبط با این حوزه در قالب جزوه و کتابچه دراختیار دانشجویان قرار گیرد.

مدیرکل بورس وزارت علوم برگزاری اردوها و سمینارهای آموزشی برای دانشجویان بورسیه داخل را نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه برشمرد و گفت: برگزاری یک اردوی سه روزه برای دانشجویان بورسیه دانشگاه های داخل به همراه خانواده هایشان، یکی از برنامه های آینده اداره کل بورس است تا دانشجویان در جریان این برنامه ، ضمن ارتباط رو در رو با استادان حوزه های تخصصی و همچنین صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت با روش های جدید تدریس در عرصه آموزش عالی آشنا شوند.

وی از دانشجویان خواست نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری بهتر برنامه ها و طرح های اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج از طریق پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل به نشانی http://www.iranscholarship.msrt.ir مطرح کنند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول