کاربران فیس‌بوک شروع به حذف دوستان خود کرده اند

تحقیقاتی که توسط سایت فیس‌بوک انجام شده است نشان می‌دهد تعداد لغو دوستی‌ها در این سایت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تلگراف، این افزایش نشان می‌دهد کاربران این سایت‌ها توجه بیش‌تری نسبت به دسترسی دیگران به صفحات شخصی خود و هم‌چنین عکس‌هایی که روی این صفحات آپلود می‌کنند دارند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از 450 میلیون کاربر این سایت حداقل یک نفر را از لیست دوستان خود خارج کرده اند. محققان معتقدند در ابتدای اتصال به این سایت بسیاری افراد زیادی را که حتی شناخت کافی از آن‌ها نداشتند به لیست دوستان خود اضافه کرده اند و هم‌اکنون در تلاشند تا در این مورد دقت بیش‌تری داشته باشند.

دوستان فیس‌بوکی می‌توانند از طریق پروفایل و اطلاعات شخصی که هر شخص در صفحه خود می‌گذارد در مورد زندگی دیگران اطلاعات زیادی کسب کنند. اما تعدادی از کاربران اکنون تصور می‌کنند که بعضی از دوستان فیس‌بوکیشان به اندازه کافی به آن‌ها نزدیک نیستند که اطلاعات شخصی آن‌ها را ببینند.

کامرون مارلو یک روانشناس در یان باره گفت: لغو دوستی رفتار طبیعی در سایت‌های اجتماعی است. زمانی که فردی دوستان زیادی دارد طبیعی است که تصمیم بگیرد بعضی از افراد را از لیست دوستان خود حذف کند.

جنیفر فرانسیس 26 ساله از لندن که یکی از افرادی بود که در این تحقیقات شرکت داشت در این باره گفت: من بسیاری از دوستانم را حذف کردم. در ابتدای عضویت دراین سایت من افراد بسیاری را به عنوان دوست اضافه کرده بودم. اما بعد از مدتی متوجه شدم که تمایل ندارم آن‌ها به اطلاعات خصوصی من دسترسی داشته باشند و در عین حال شما هم چندان به آن‌ها نزدیک نیستید که بخواهید از طریق فیس‌بوک با آن‌ها در ارتباط باشید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که متوسط تعداد دوستان در فیس‌بوک 120 نفر است. این در حالی است که کاربران می‌توانند تا 5 هزار دوست در این سایت داشته باشند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول