فضاي مجازي ابزار اساسي مقابله با جنگ نرم است

دبير كميته ساماندهي فضاي مجازي و رسانه خراسان جنوبي گفت: فضاي مجازي و اينترنت براي مقابله با جنگ نرم بسيار مؤثر است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي، محمد مطهري‌فر مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه كارگروه فرهنگي كميته ساماندهي فضاي مجازي و رسانه خراسان جنوبي ضمن مهم برشمردن اهداف اين كميته اظهار داشت: از موثر‌ترين و كارآمد‌ترين ابزارهايي كه بتوانيم در برابر جنگ نرم در اين برهه از زمان استفاده كنيم اينترنت و فضاهاي مجازي است كه حرف نخست را مي‌زند.

وي برقراري نظام مديريت هماهنگ و جامع در حوزه فضاي مجازي، جلوگيري از موازي كاري، نهادينه‌سازي فرهنگ استفاده از اينترنت، آموزش و هدايت كاربران براي استفاده صحيح از فضاي مجازي، مديريت ظرفيت‌هاي موجود و توليد محتوا در اينترنت، افزايش امنيت و كاهش آسيب‌پذيري جامعه از اين شبكه، افزايش تعداد وبلاگ‌ها و وب سايت‌ها و نظارت بر آنها و افزايش دانش و مهارت مربيان پرورشي، اساتيد دانشگاه، روحانيان، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجويان را برخي از اهداف كميته ساماندهي فضاي مجازي و رسانه دانست.

دبير كميته ساماندهي فضاي مجازي و رسانه خراسان جنوبي ادامه داد: در سفر سوم رئيس جمهور به استان برنامه ارتقا و توسعه اين كميته با اهداف ترسيم شده با بيش 60 طرح جامع به كارگروه فرهنگ و هنر ارائه شد كه مورد تصويب قرار گرفت.

سعيد كسرائي، مسئول دبيرخانه كميته ساماندهي فضاي مجازي خراسان جنوبي نيز تصريح كرد: كارگروه فرهنگي كميته ساماندهي فضاي مجازي يكي از مصوبات شوراي سياست‌گذاري اين كميته بوده كه با هدف بحث و تبادل نظر براي مهندسي فرهنگي در حوزه فضاي مجازي و تهيه طرح‌هاي جامع فرهنگي تدوين شده است.

حجت هاشمي، معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه بيرجند نيز با بيان اينكه در اين حوزه نياز به شتاب است، گفت: هرچه ديرتر به اين مقوله پرداخته شود آسيب‌هاي بيشتري متوجه جامعه مي‌شود كه شايد كنترل و بازسازي را مشكل‌تر كند.

در پايان چند نفر از اعضا شركت‌كننده در اين جلسه با بيان ديدگاه‌ها، نقطه نظرات و برنامه‌هاي قابل اجرا در قالب اين كارگروه بر تشكيل منظم و حداكثري اين كارگروه تاكيد كردند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول