شبکه ملی اینترنت در راه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اینترنت برنامه ای است که حداقل سه تا چهار سال به طول خواهد انجامید گفت: این پروژه در طول برنامه پنجم توسعه در فازهای مختلف به صورت کامل محقق خواهد شد اما امیدواریم فاز اول آن امسال به نتیجه برسد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، رضا تقی پور با بیان این خبر افزود: شبکه ملی اینترنت به این معناست که یک شبکه گسترده با پهنای باند زیاد در داخل کشور برای پاسخگویی به نیازهای دولت الکترونیک در فازهای مختلف راه اندازی شود.

وی درباره کاهش قیمت اینترنت نیز گفت: در حال حاضر اینترنت خانگی برای کاربران مستقیما توسط وزارت ارتباطات ارائه نمی شود و بخش خصوصی این خدمات را به کاربران ارائه می کند اما ارائه این خدمات توسط وزارت ارتباطات را در دست بررسی داریم و پیشنهادهایی هم به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شده است تا در آن بخشی که مربوط به زیر ساخت است قیمتها کاهش یابد و این امر به زودی محقق خواهد شد.

وی افزود: به دنبال کاهش قیمت ها در زیر ساخت های مخابراتی هستیم البته اپراتورهایی هم که به کاربران نهایی این خدمات را ارائه می دهند، در صورتی که توافق کنند این کاهش قیمت برای آنها نیز اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول