بانک وبلاگ های دانشگاهیان تشکیل می شود

ديركل فرهنگي وزارت علوم از تشكيل بانك وبلاگ‌هاي اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و وبلاگ‌هاي دانشجويي به عنوان يكي از برنامه هاي وزارت علوم خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل ازشبکه خبر دانشجو، جليل دارا از برگزاري جشنواره وبلاگ‌نويسي ويژه دانشگاهيان خبر داد و گفت: توسعه وبلاگ‌نويسي در بين اقشار مختلف مردم از جمله دانشگاهيان بايد همراه با فعاليت در مسير صحيح وبلاگ‌نويسي باشد.

وي همچنين از تشكيل بانك وبلاگ‌هاي اعضاي هيئت علمي دانشگاهها و وبلاگ‌هاي دانشجويي به عنوان يكي از برنامه‌هاي وزارت علوم خبر داد و افزود: برگزاري جشنواره وبلاگ‌نويسي ويژه دانشگاهيان فرصتي براي ايجاد رقابت ميان دانشگاهيان در زمينه حضور در فضاي مجازي است.

مديركل فرهنگي وزارت علوم در ادامه خاطرنشان كرد: دانشگاه چندان درگير استفاده از فرصت وبلاگ نيست، بعضا دغدغه فعاليت در فضاي مجازي در دانشجويان ديده مي‌شود اما اعضاي هيئت علمي چندان دغدغه نوشتن در اين فضا را ندارند.

دارا با تاكيد بر نهادينه‌سازي ادبيات وبلاگ‌نويسي در بين دانشگاهيان گفت: وبلاگ‌نويسي به عنوان حركتي در جهت مقابله با تهديدات نرم فرصتي بي‌نظير است و دانشگاهيان مي‌توانند با درك درست و بكارگيري صحيح اين فرصت جلوي پر شدن فضاي مجازي از مطالبي كه تاثيرات بد خود را بر جاي خواهند گذاشت بگيرند.

مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه در عين ترويج فرهنگ وبلاگ‌نويسي بايد آثار و تبعاتش نيز در نظر گرفته شود، اظهار داشت: لزوما شيوع بدون برنامه و بدون قانون وبلاگ‌نويسي چندان هم توجيهي ندارد، وبلاگ‌ها تحت يكسري قوانيني مي‌توانند فعاليت كنند البته ممكن است چندان هم نظارتي بر رويشان وجود نداشته باشد، اما يك وبلاگ بايد تحت يكسري قوانين و ضوابط خاصي كه برايش تعريف شده فعاليت كند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول