صبح صادق:باید با مدیر بلاگفا برخورد قانونی شود

هفته نامه «صبح صادق» در گزارشی با عنوان «بلاگفا، جولانگاه هنجارشکنان» به اتفاق‌های اخیر سرویس دهنده وبلاگ «بلاگفا» پرداخته است و از مراجع مسئول خواسته است تا با مدیر این سرویس دهنده برخورد شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این گزارش که با تاریخچه وبلاگ‌نویسی آغاز شده است، بلاگفا را محملی برای وبلاگ‌های ضد ارزشی دانسته است و در ادامه می‌نویسد:

گذشته از وبلاگ هايي كه داراي مضامين علمي، اسلامي و ارزشي هستند، اما بيش‌تر وبلاگ هاي تحت مديريت بلاگفا، از نوع زرد هستند كه بدون هيچ محدوديت قانوني از سوي بلاگفا، انواع مطالب را در حوزه هاي مختلف انتشار مي دهند كه بعضاً با ارزش ها و اصول اسلامي مغايرت دارد، به طوريكه رفته رفته چنين وبلاگ هايي در اينترنت بيشتر شده و غالب فضا هاي وبلاگي بلاگفا را تشكيل مي دهند.

مهرداد شکیب، نویسنده این گزارش، وبلاگ‌های غیر ارزشی بلاگفا را در 5 گروه مبتذل و سکشوال، آموزشی غیرمجاز، سینمایی و هنری ضد ارزشی، ضد اسلامی و ضد نظام دسته بندی کرده است و با اشاره کلی به این دسته ها، مدعی شده است که بیش‌تر وبلاگ‌های بلاگفا جزو این دسته‌ها هستند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، در جریان فتنه، بلاگفا کانون جریان فتنه در فضای مجازی بود:

در دوران پس از انتخابات، تعداد وبلاگ هاي وابسته به جريان فتنه آنقدر در فضاي مجازي ايران افزايش يافته بود كه اگر بگوييم بلاگفا در اين دوران به عنوان كانون وبلاگ هاي ضد نظام در آمده بود، اغراق نكرده ايم. جاي بسي تأمل است كه مديريت بلاگفا به جاي مسدود كردن چنين وبلاگ هايي با گزينشي برخورد كردن ، براي وبلاگ هاي ارزشي و اصولگرا به طور مرموزي محدوديت و مشكل ايجاد مي نمود.

علاوه بر این نویسنده هفته نامه صبح صادق، تبلیغات این سرویس دهنده را در باکس‌های تبلیغاتی، چالشی برای ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور قلمداد کرده است.

مهرداد شکیب در ادامه گزارش خود برای اثبات تمامی ادعاهای گفته شده، جمله‌ای از یک نوشته شیرازی در مهرماه86 در وبلاگ شخصی‌اش را مورد استناد قرار می‌دهد و می‌نویسد:

مديريت بلاگفا در راستاي حمايت از مطالب مروج فرقه هاي ضاله اي مانند صهيونيسم و بهائيت، در پاسخ به اعتراض كاربران ارزشي درخصوص فعاليت وبلاگ هاي ضد اسلامي در وبلاگ شخصي خود با تظاهر به نوع دوستي و دين گرايي عليه جمهوري اسلامي مي نويسد: متأسفانه در سال هاي اخير گاهي به بهانه مناقشات فلسطين و اسراييل و مبارزه با صهيونيسم، يهوديان تحقير شده يا به آنها توهين شده است.»

نویسنده گزارش هفته نامه «صبح صادق» – که زیر نظر اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر می‌شود – معتقد است با توجه به این اتفاقات، علیرضا شیرازی، مدیر این سرویس دهنده بایستی توسط مراجع ذی‌ربط مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است شیرازی، مدیر این سرویس دهنده پیش از این به برخی از انتقادهای وارد شده پیرامون این موضوع در وبلاگ خبری بلاگفا پاسخ داده بود.
انتهای خبر/.

۶ comments

  • نام

    من اصلا خوشم از این علیرضا شیرازی نمی آد نه به خاطر مسائل سیاسی به خاطر مسائل فنی بلاگفا اما حقیقتا ۲ یا شایدم ۳ سال روی بلاگفا کار کردم و نمی تونم نا دیده بگیرم خیلی از مسائل رو این طرز برخورد با یه مدیر سرویس وبلاگ اصلا درست نیست بسیاری از سرویس های موجود از همین بلاگفا ایده گرفتن و رفتن سرویس وبلاگ ساختن هرکس عقیده ای داره خاصیتی هم که انسانها رو از هم متامیز می کنه عقایدشونه من دارم به عنوان یه ارزشی اینو می گم ما چطور انتظار داریم وبلاگ هایی که از نظر ما متخلف هستند توسط همین آدم مسدود بشه اما خودش حق نداشته باشه وبلاگ هایی رو مسدود کنه شاید از نظر خودش اونا متخلف بودن خیلی حمایت شده از امثال این آقا که حالا بخواییم باهاشون برخورد قانونی کنیم بیایید حداقل بر اصل برابری پایبند باشیم

  • ای اقا ما دو ساله میگیم باید با این مهندس برخورد شه حالا قانونی هم نبود مشکلی نیست کو گوش شنوا ؟؟ :دی

  • درست است که علیرضا شیرازی رقیب ماست
    ولی انصاف داشته باشید به کدام جرم؟ هر سرویسی برای خود آیین نامه ای دارد که خط سیر را مشخص می کند
    پس جرم نیست

    کاش می توانستیم از جهت گیری های وبلاگستان جلوگیری کنیم
    در این باره نوشته ای نیز داشتم در سایت شخصیم.

  • علي

    به نظر من برخورد با وبلاگ هاي زرد باعث ميشه اون ها به سرويس دهنده هاي ورد پرس و بلاگ اسپات بروند و تبديل به وبلاگ قرمز شوند. كنترل ان ها به صلاح تر هست .

  • احمد اشرفي نوشنق(اريانا)

    بخصوص باوبلاگهاي تجزيه طلب و پانترك بسيار رفيق است و با انها مدارا مي كند با انكه نمي شناسمش ولي خيلي حس بدي بهش دارم خدا همه مون را به راه راست هدايت كنه

  • اونقدر به مهندسا و دکترامون فشار بیارین تا همه از این خراب شده برن و فقط خودتون بمونین و خلاص.
    هرکی خواست یه کاری بکنه یه انگی بهش زدین. دیگه دهن و چشم و بینی همه رو ببندین تا هیشکی نه بتونه حرف بزنه و نه نفس بکشه و نه ببینه. فقط و فقط اون حرفای تکراری این آخوندا رو تو گوش همه داد بزنین و خلاص.
    ما نخوایم بریم به اون بهشت لعنتی شما و با شما نباشیم، کی رو باید ببینیم؟!
    چه اسم مسخره ای هم گذاشته: وبلاگ زرد!
    چقدر جالبه که نویسنده هفته نامه صبح صادق، تبلیغات این سرویس دهنده را در باکس‌های تبلیغاتی، چالشی برای ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور قلمداد کرده است!
    آره فقط آقای شیرازی باید محاکمه بشه و فقط اونه که گند زده به کشور!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول