باید مستقل بود

رونمایی از نسخه جدید «شبکه اجتماعی حامیان ولایت» باعث شد تا دوباره به یاد فعالیت های مستقل وبلاگ نویسان و فعالان جامعه مجازی در فضای مجازی بیفتیم. فعالیت هایی که نه از طرف نهادهای رسمی و دولتی حمایتی می شوند و نه درخواستی برای حمایت دارند. چرا که معتقدند کاری که دولتی شود، بالاخره یک جایش می لنگد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» نسخه جدید این شبکه با امکانات جدید رونمایی شده است و کاربران می توانند علاوه بر آپلود فایل های چند رسانه ای، در گروه های موجود عضو شوند یا گروه تشکیل بدهند و به فعالیت در این شبکه بپردازند.

شریف سیستانی، مدیر شبکه اجتماعی «ولایت مداران» در گفت‌وگو با خبرنگار وبلاگ نیوز درباره حمایت های انجام شده از این شبکه می گوید: از سوی دولت هیچ حمایت مالی و معنوی نمی‌شویم. البته اکثر مشکلات ما مالی است. زیرا این سایت بسیار سنگین است و باید حجم زیادی از کاربران را نیز تحمل کند.

سیستانی با اشاره به هزینه دولت امریکا برای سرپا نگه داشتن شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، ادامه می دهد: دشمنان نظام، مخصوصا آمریکا با هزینه‌های هنگفتی که برروی فیس‎‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند به دنبال جاسوسی هستند و افراد مستعد وفعال در حوزه وب و سیاست را شناسایی و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما تفاوت دیدگاه ما با آنها و آنچه را که باعث پیروزی نهایی در مبارزه خویش می‌دانیم، تاثیر اخلاص در کیفیت انجام اعمال و عدم دخالت مادیات است و اعتقاد داریم با این حجم زیاد کار در این فضا ما نباید به دنبال جذب پول باشیم و حرکت ما نیز تاکنون همین طور بوده است. خیلی از کاربران ما معتقد به این هستند که برای انجام چنین حرکتی در این فضا علی رغم وجود مشکلات مالی فراوان، باید مستقل بود و تنها باید زیر پرچم ولایت حرکت کرد.

مدیر شبکه «ولایتمداران»، شیوه برخورد مدیران این شبکه اجتماعی با منتقدان را این طور بیان می کند: در اوایل فعالیت مان در فیس‌بوک و بالاترین، جریان‌هایی در راستای به سخره گرفتن ما صورت گرفت و کاربران شبکه‌های اجتماعی مذکور به صورت گسترده وارد شبکه‌ ما می شدند و قصد اخلال در امور شبکه را داشتند و باعث می‌شدند که سایت با مشکل مواجه بشود. برخورد ما با آنها با تأمل و در راستای دعوت به گفت‌وگو و روشنگری بود و هیچ واکنش متقابلی را نسبت به حرکت‌های آنها انجام ندادیم.

شریف سیستانی گزارش اخیر رادیو آزاد اروپا درباره این شبکه را نشان دهنده فعالیت تأثیرگذار اعضای این شبکه می داند و معتقد است علی رغم داشتن اعضای کم تر نسبت به شبکه های اجتماعی معروف مانند فیس بوک، توانسته است توجه جوامع جهانی را هم به خود جلب کند.

مدیر «ولایتمداران» هر گونه حذف کاربر به دلیل انتقاد از مقام ولایت را تکذیب می کند و در این باره می گوید: هرکس در این شبکه انتقادی به مقام معظم رهبری دارد، بیان می کند و با آن بحث می‌شود. هدف اصلی کاربران ما از بین بردن ابهامات در این حوزه است. ما به این سمت حرکت کرده‌ایم و زمانی به نتیجه مطلوب می رسیم که در این رفع ابهام ها و جدال مجازی پیروز شویم.

شریف سیستانی از تمامی پایگاه ها و شبکه های مجازی که در راستای گفتمان انقلاب حرکت می کنند می خواهد تا با ایجاد سایت های زنجیره ای، نزدیک شدن به هدف نهایی فعالان فضای مجازی را مقدورتر کنند.
انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول