تلاش صهیونیست‌ها برای بهبود وضعیت در فضای مجازی

وزارت امور خارجه اسرائیل تیمی را برای فعالیت در فضای مجازی اینترنت با هدف بهبود تصویر این رژیم ایجاد کرده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از عصر ایران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن گزارش داد که یکی از اقدامات این گروه نوشتن مطالب مختلف در سایت های فیس بوک و تویتر در 24 ساعت شبانه روز است.

این گروه همچنین مامور انتشار اخبار مثبت از اسرائیل است. این وظیفه بر عهده افرادی است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا سربازانی است که به تازگی، خدمت وظیفه عمومی را به پایان برده اند و به زبان عربی مسلط هستند.

این افراد در فضای مجازی، خود را کاربران عادی معرفی می کنند و اسرائیلی بودن خود را فاش نمی کنند.

البته این گروه زیرمجموعه بخش بزرگتری تحت عنوان “هسباره” به معنی “توضیح مردمی” در وزارت خارجه اسرائیل است. این بخش علاوه بر فعالیت های روابط عمومی به صورت مخفیانه با ارتباط با بسیاری از سازمان ها به سود اسرائیل فعالیت می کند تا از این رژیم چهره پاکی به نمایش در آید. این فعالیت ها روزنامه ها، تلویزیون، رادیو و اینترنت را شامل می شود.

این گروه اینترنتی با مسولیت فردی به نام “ایلان شتورمان” با بودجه ای از وزارت خارجه اسرائیل فعالیت می کند.

شتورمان به روزنامه صهیونیستی “کلکالیست” نیز می گوید: این گروه به صورت سری فعالیت می کند. آنها، نظرات خود را در سایت های مختلف می نویسند و به دیگر نظرات پاسخ می دهند و طوری وانمود می کنند که کاربر عادی اینترنت هستند. این تیم در سایت های مختلف از جمله تالارهای گفت وگو، وبلاگ ها، تویتر و فیس بوک نیز فعالیت می کند.

وی افزود: وزارت امور خارجه اسرائیل قبلا از این شیوه در زمان جنگ غزه نیز استفاده می کرد و بسیاری از یهودیان در خارج از اسرائیل را برای فعال شدن در اینترنت و دفاع از اسرائیل در فضای مجازی سازماندهی کرده بود.

فراخواندن یهودیان در سراسر جهان به حضور فعال در نظرسنجی ها یا گذاشتن کامنت های متعدد در خبرهای مختلف از جمله فعالیت های این تیم است. ارتش اسرائیل هم ویدئوهای مختلفی برای استفاده در سایت یوتیوپ در دسترس این تیم قرار می داد.

شتورمان می گوید: وزارت خارجه اسرائیل در زمان جنگ غزه بر سایت های اروپایی، بی.بی.سی و سایت های عربی متمرکز بود.

وی ادامه داد که اعضای تیم با فعالیت در اینترنت سعی می کنند چهره اسرائیل را به عنوان طرف فعال در حفظ محیط زیست و توسعه انسانی معرفی کنند و اخباری درباره موفقیت های بازرگانی، اقتصادی، علمی و پزشکی اسرائیل منتشر می کنند.

این تیم سعی می کند با تماس با یهودیان در سراسر جهان، آنها را به نوشتن مطلب به زبان کشور محل اقامت خود در اینترنت و توضیح دادن مواضع اسرائیل ترغیب کند. همچنین هنگامی که مقاله ای انتقاد آمیز از اسرائیل در فضای اینترنت منتشر می شود، آنها تلاش ها برای پاسخ و واکنش به این مقاله را آغاز می کنند.

علاوه بر این، این تیم، علیه مجموعه ها و اشخاص مختلفی که از فلسطینیان دفاع می کنند مطلب منتشر می کند و به دنبال سیاه نمایی علیه این افراد و مجموعه هاست.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول