وب 2 تنها در فضای وبلاگ ها استفاده شده است

استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: وب۲ یک وب تعاملی است که براساس افزایش دانش مخاطبان ارایه شده است، درحالی که از این فناوری درکشور تنها در وبلاگ‌ها استفاده شده و از این مفهوم دوری گزیده‌اند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا علی اکبر جلالی گفت: وب 2 وب تعاملی و دوسویه است و کاربران به راحتی در آن در صورتی که اجازه عمومی داده شده است می‌توانند دخالت کنند و متن نوشته شده در آن را در صورتی که اجازه عمومی داده شده باشد می‌توانند عوض یا به روز کنند.

وی افزود: مثال مشخص از وب ‪2، ‬پایگاه ویکیپدیا است که در آن مطالبی از موضوعات مختلف نوشته و به مرور توسط کاربران اصلاح شده و ارتقا می‌یابد و نیز شبکه‌های اجتماعی معمولا بر فناوری وب ‪ ۲‬عرضه می‌شود و به همین دلیل از جذابیت فراوانی برخوردارند.

وی با اشاره به مفهوم وب۲‬ درحوزه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: برای مثال این مفهوم در وب ‪۲ ‬این گونه است که معلم صورت مساله را در وب سایت قرار می دهد و دانش آموزان به ترتیب آن مساله را حل می‌کنند و آن را قدم به قدم توسعه می‌دهند.

جلالی گفت: در خلال حل چنین مساله‌ای دانش آموزان مساله را به خوبی فهمیده و در بسیاری از مسایل از دیگران نیز کمک بگیرند.

استاد دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: فضای وب ۲‪ ‬در مسایل مختلف مانند کسب و کار، فضای بهداشت و درمان و دیگر موارد تعمیم یافته و موجب جذاب تر شدن آن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در فضای وب ‪۳ ‬که سمانتیک وب نام دارد و به وب معنایی تعبیر شده است، وب سایت حالت هوشمندسازی را دارد.

جلالی افزود: برای مثال هنگام جستجوی یک مطلب در وب۳‬، سیستم این وب به صورت هوشمند و خودکار موضوعات نزدیک به سوال مورد جستجو را در اختیار کاربرقرار داده و با سرعت بالا اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار او می گذارد و این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربر در زمان کوتاه تری به پاسخ سوال خود برسد.

این پژوهشگر گفت: به عنوان مثال هنگامی که شما سردرد دارید و به دنبال یک شرکت در وب ‪ ۳‬ می‌گردید کافی است که فقط کلمه سردرد را جستجو کنید و به صورت خودکار سیستم تمام پزشکانی را که درنزدیکی محل زندگی شما و نیز داروهای اولیه را که برای درمان این درد موثر است و یا موضوعاتی که نوعا به سردرد مربوط می‌شوند را در اختیار شما قرار می‌دهد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول