مشکل فنی «پرشین‌بلاگ» و کلیه وبلاگ‌هایش

سرویس دهنده وبلاگ «پرشین بلاگ» و کلیه وبلاگ ها از صبح امروز، شنبه 13 شهریور از دسترس خارج شدند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» از صبح شنبه 13 شهریور ماه، کاربران «پرشین بلاگ» با باز کردن صفحه اصلی این سایت با یک صفحه سفید با عنوان Untitled Page رو به رو شدند و تمامی وبلاگ های این سرویس دهنده با پیغام خطای Bad Request – Invalid Hostname مواجه می شوند.

بر اساس بررسی های انجام شده، دامنه این سرویس دهنده هنوز بر روی IP خود پرشین بلاگ است و نرم افزار پرشین بلاگ هم روی آن نصب است، اما کاربر هنگام مراجعه با پیغام خطا رو به رو می شود. این خطا احتمالا یا به دلیل تغییر سرور است و یا پایگاه داده های پرشین بلاگ آسیب دیده است.

با این حال بعید است مشکل پیش آمده ناشی از انتقال سرور باشد. چرا که اگر این مشکل به دلیل تغییر سرور بود، سرور فعلی به عنوان پشتیبان حفظ می شد و در پایگاه داده دیگری پشتیبان تهیه می شد و پس از آن انتقال دامنه صورت می گرفت. در حال حاضر سرور اصلی پرشین بلاگ دچار مشکل شده است.

لازم به ذکر است اخبار غیر رسمی از “بهینه سازی سرور پرشین بلاگ” حکایت دارد که این موضوع ممکن است مدت کوتاهی به طول بینجامد.

گفتنی است پیش از این، «پرشین بلاگ» آمادگی خود را برای واگذاری اعلام کرده بود و مهدی بوترابی، مدیرعامل این سرویس دهنده از فروش نخستین سرویس دهنده وبلاگ فارسی زبان خبر داده بود.

این در حالی است که اقلیما پولادزاده، مدیر پرشین بلاگ دیشب در آخرین یادداشت خود در سمت مدیر این سرویس دهنده، اعلام کرد که از این سمت در مراسم روز جهانی وبلاگ که امروز توسط پرشین بلاگ برگزار می شود، رسما خداحافظی خواهد کرد.

تکمیلی1: در حال حاضر صفحه اصلی این سرویس دهنده باز می شود. اما توضیح داده شده است که به دلیل تغییرات روی سرور، تا 24 ساعت آینده دسترسی مقدور نخواهد بود.

تکمیلی2: بوترابی در گفتگو با خبرگزاری مهر به انجام تغییرات اساسی در سرویس دهنده ها به منظور پاسخگویی به حجم روز افزون تعداد کاربران و محتوای فارسی تولید شده توسط وبلاگنویسان اشاره کرد و گفت: اختلالات در ابتدا صرفا شامل انتشار یادداشت و ثبت نام بود ولی هم اکنون سرویس دهنده به طور کامل متوقف شده و مراحل نهایی انجام تغییرات و انتقال به سرویس دهنده های جدید در حال تکمیل است و تا 24 ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

تکمیلی3: اختلال یاد شده در بامداد روز دوشنبه 15 شهریور برطرف شد. مهدی بوترابی، مدیرعامل شرکت آریاگستر در توضیح دلیل این اختلال گفت: از مدتی پیش و بر اساس برآوردهای صورت گرفته و به منظور بهبود وضعیت سرویس دهنده های اصلی سایت، انجام تغییرات ضروری در برنامه تیم فنی قرار گرفته بود که متاسفانه به دلیل مشکلات پیش بینی نشده، به توقف فعالیت های سایت انجامید.
انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول