حاشیه‌های یک مراسم خودمانی

همایش روز جهانی وبلاگ به میزبانی گروه سایت‌های پرشین بلاگ در روز شنبه 13 شهریورماه در محل سالن خانه شهریاران جوان برگزار شد. همایشی که به دلیل “خودمانی” بودن، بیش از متن، دارای حاشیه‎‌های خودمانی بود که شاید خواندنش جذاب‌تر از گزارش خود همایش باشد!

* بر خلاف همایش‌های مرسوم که اصولا با دقایقی تأخیر شروع می‌شوند، این همایش رأس ساعت 18 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

* اجرای بخش‌های مختلف مانند آی.تی، فوتوبلاگ و دیگر بخش‌ها کاملا به مجری ارتباط داشت. در صورتی که مجری می‌توانست توجه‌ها را جلب کند، سالن ساکت می‌شد. و گرنه انگار جذابیت ملاقات دوستان مجازی بیش از شنیدن به حرف‌های رسمی بود.

* یکی از جالب‌ترین بخش‌ها، بخش وبلاگ‌های آی.تی بود که با شوخ طبعی میلاد، مجری این بخش، تبدیل به یک گفت‌وگوی صمیمی شده بود و توانسته بود توجه حاضرین را جلب کند. البته مجری این بخش در ابتدای صحبت‌هایش گفت که می‌خواهد درباره وضعیت فیلترینگ صحبت کند، اما به دلیل برخی ملاحظات منصرف شده است.

* تمامی سخنرانان مراسم، از وضعیت مسدود شدن وبلاگ‌ها انتقادهای جدی داشتند. انتقادهایی که بعضا با طنز یا کنایه مطرح می‌شد.

* اقلیما پولادزاده، مدیر سرویس دهنده پرشین بلاگ هم در پایان مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «فکر می‌کنم اولین باری است که پشت این تریبون قرار می‌گیرم و دیگر صدایم نمی‌لرزد. احتمال می‌دهم این آرامش به این خاطر است که می‌خواهم از مدیریت پرشین بلاگ خداحافظی کنم.»

* اقلیما پولادزاده خداحافظی کرد. اما بوترابی، مدیر عامل شرکت آریاگستر هیچ سخنی از وضعیت فروش این سرویس دهنده و تعیین مدیر جدید تا فروش رسمی پرشین بلاگ تعیین نکرد.

* 2 نفر از کاربران «پرشین بلاگ» به نمایندگی از کاربران این سرویس دهنده و از طرف مهدی بوترابی، یک بلیط سفر به جنوب شرق آسیا را به اقلیما پولادزاده اهدا کردند.

* بازدید حقیقی کاربران شبکه‌های اجتماعی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های همایش بود که البته جا به جایی فراوان برخی حاضران در بین همایش نشان‌دهنده این موضوع بود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول