سرعت پایین، قیمت بالا؛ مهم‌ترین معضل‌های فضای مجازی

يک نويسنده گفت: مهمترين معضل فضاي مجازي هم‌اکنون، استفاده از شبکه‌هاي پشتيباني ضعيف، سرعت پايين و قيمت هاي هنگفت آن است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، اسدالله شعباني، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: ايران در زمينه فضاي مجازي با کمبودهاي فراوانی روبرو است و متوليان فرهنگي بايد کمبودها را برطرف کرده و نسل جوان ما که با فضاي مجازي بسيار سرو کار دارند، بايد روش صحيح استفاده و آموزش از اين را فضا بياموزند، تا در آينده نقش تأثيرگذاري داشته باشد.

اين نويسنده ادامه داد: رشد و مطالعه به صورت سنتي هيچگاه از بين نمي رود، اما دانش نظري بشري امروزه با فضاي مجازي از طريق رسانه هاي مختلف و شبکه هاي گوناگون اينترنتي قابل دسترسي براي انسان هاي زيادي در سراسر جهان است، که منافاتي با رشد مطالعه و فرهنگ کتابخواني ندارد.

شعباني اظهار داشت: مطالعه چه توسط کتاب کاغذي باشد يا فضاي مجازي، در رشد فرهنگ بشر تأثيرگذار است.

اين نويسنده گفت: امروزه بسياري از کشورها دانش و اطلاعات همديگر را به نويسندگان و مخاطبان در سراسر جهان منتقل مي‌کنند و در اين ميان نقش خانواده ها در آموزش فرزندانشان بسيار بي بديل است.

وي افزود: در جوامعي که بافت سنتي دارند، مردم ترجيح مي دهند که کتاب را به صورت کاغذي بخوانند، اما اگر قرار است که عرصه ديجيتال در سراسر زندگي انسان راه يابد‌، مانند کارهاي بانکي و ثبت نام دانشگاه و… خواه ناخواه بايد حتي مردم جوامع سنتي با اصول اوليه استفاده از رايانه و اينترنت آشنا شوند‌، تا در آينده که عصر ديجيتال است با مشکل مواجه نشوند.

وي خاطرنشان کرد: وجود کتابخانه هاي ديجيتال و آموزش استفاده از فضاي مجازي، نقش اساسي را در افزايش فرهنگ مطالعه مي تواند داشته باشد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول