پیگرد قضایی یک وبلاگ‌نویس به دلیل تهدید به هک

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در واکنش به اظهارات یک دانشجو که در وبلاگی ادعا کرد سایت وزارت علوم به دلیل حفره‌های امنیت فراوان قابل دسترسی است و وی موفق به دستیابی به پنل این سایت شده است گفت: سایت وزارت علوم اطلاعات محرمانه ندارد و هک طبق قوانین جرائم رایانه‌ای مورد ردگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش«وبلاگ نیوز»  و به نقل از مهر، یک دانشجوی طراح و برنامه‌نویس در وبلاگی نسبت به هک سایت وزارت علوم هشدار داده و اعلام کرده است که سایت وزارت علوم و اکثر وبسایت‌های دولتی دارای حفره‌های امنیتی فراوانی هستند که می‌توان به راحتی آنها را هک کرد.

وی گفته که اینجانب توانسته‌ام در کوتاهترین زمان به پنل سایت وزارت علوم راه پیدا کنم.

این فرد اعلام کرده که سعی در خرابکاری نداشته و از درج مطالب در سایت وزارت علوم خودداری می‌کند اما صرفا جهت هشدار امنیتی به این سایت تنها پنل‌هایی که به آن نفوذ شده را اعلام می‌کند.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این موضوع را رد یا تایید نمی‌کنم گفت: سایت وزارت علوم بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد و اطلاعات محرمانه ای ندارد که مورد هک و نفوذ قرار گیرد.

وی با اشاره به وب‌سایتهایی مانند سازمان سنجش که دارای اطلاعات محرمانه و اساسی هستند و از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند گفت: سایت وزارت علوم فعلا دارای اطلاعات مهم و حیاتی نیست به همین دلیل شاید درگاههای امنیتی آن بسیار بالا نباشد.

مهدی نژاد نوری با بیان اینکه “اینجانب متخصص نرم افزار نیستم” اضافه کرد: لذا اینکه کسی این ادعا را داشته باشد شخصا نه قبول می‌کنم نه آن را رد می‌کنم و این ادعا باید مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سایت رسمی وزارت علوم به دلیل نداشتن اطلاعات محرمانه نباید از نظر امنیت قابل اطمینان باشد گفت: اگر چیزی دارای ارزش بسیار بالایی نباشد به محافظت کمتری نیازمند است.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه وزارت علوم هیچ ادعایی ندارد که وب‌سایتی طراحی کرده که دنیا نمی‌تواند به آن نفوذ کند ادامه داد: این نحوه برخورد با امنیت یک سایت هیچ موضوعیتی ندارد و چیز خاص و خارق العاده ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی قوانین کشور را در هر بخشی زیر پا می‌گذارد تبعات خاص خود را دارد و در بخش جرایم رایانه ای نیز نهادهایی هستند که این موضوع را پیگیری کنند.

به گفته وی همه چیز یک مجموعه انحصارا مراقبت در درون خودش نیست بلکه کل سیستم اجتماعی این فضای امن را ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول