۶نتیجه مثبت از بلاگ نویسی

در این مطلب قصد دارم اهداف بلاگ نویسی رو مطرح کنم. مخاطب این مطلب کسایی که وبلاگ شخصی دارند و دلنوشته می نویسند نیست. اگر بلاگ شما در زمینه کاری است که انجام می دهید نکات زیر می تواند کمکتان کند.

اگر بلاگ دارید احتمالا دارای ویژگی هستید به نام نوشتن. در کنار نوشتن به احتمال زیاد یک ویژگی دیگر هم دارید که کمتر خودنمایی می کنه و اون حس آموزش دادنه. اگر به این دو ویژگی خوب توجه کنید، می تونه تاثیر زیادی در کار شما داشته باشه.

ویژگی اول قدرت شرح دادن و تفصیر مسائل رو در شما تقویت می کنه و ویژگی دوم شما را تبدیل به یک فرد تاثیر گذار می کنه. چرا که مثل یک سیاهچاله عمل نخواهید کرد و تبدیل به یک چاه که توش همه چیز ریختن نمی شین. بلکه تبدیل به شخصی خواهید شد که با آموزش دادن و هدایت افراد همیشه تاثیر مثبتی بر اطرافیان خواهد داشت. معمولا افرادی با چنین ویژگی هایی مورد احترام هستند و نظراتشون برای دیگران مورد قبول خواهد بود. اما نتیاج مثبتی که بلاگ نویسی خواهد داشت:

۱- حس آموزش
دلیلی نداره معلم باشید تا آموزش بدید. آموزش دادن یک حس شخصیه. مثل اینکه یک شخص بذله گو باشه، شخص دیگری می تونه علاقه به آموزش دادن داشته باشه. نوشتن بلاگ در زمینه مورد علاقه می تونه بخوبی این احساس را پرورش بده.

۲- برند شخصی
بلاگ نویسی یک ابزار برای تبدیل شما به برند در زمینه تخصصتان خواهد بود. شک نکنید! این یک روش امتحان شده است و جواب میده.

۳- گسترش دامنه ارتباطات
بلاگ نویسی بدون شک شما را با آدمهای جدیدی آشنا می کنه. آدمهایی که ممکنه در طول زمان تبدیل به دوستان بسیار خوب، یا شرکای کاری قدرتمند شوند. ممکن است هیچکدام نباشند اما این آدمها حتی می تونن مثل یک رابط شما را به دیگر آدمها وصل کنند. اینکه ساخت ارتباطات چقدر می تونه مهم باشه رو در مطلبی جدا احتمالا با عنوان پارتی بایزی ۲٫۰ توضیح خواهم داد.

۵- قرارداد کاری
بلاگ نویسی در زمینه تخصصی، باعث می شود تا کسانی که به تخصص شما نیاز دارند، روی تخصص شما حساب کنند، به شما اعتماد کنند و از شما درخواست همکاری کنند. چی از این بهتر؟

۶- گشایش افقهای جدید
این هم یکی دیگه از اون موضوعهایی است که جواب داده و جای شک نداره. وقتی شروع به نوشتن در مورد تخصص یا کارتان می کنید، با موضوعهای جدید روبرو می شوید و بعد از مدتی می بینید که دامنه آگاهیتان گسترش پیدا کرده. گاهی این آشنایی با موضوعهای جدید سرنوشت شغلی شما را تغییر می دهد.
انتهای پیام/.

امیر مهرانی، The Coach

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول