کالو با یک وبلاگ خود را به تمام دنیا معرفی کرد

مدير و معلم مدرسه كالو گفت: در كشور همايش‌هاي ميلياردي براي معرفي فرهنگ و آداب و رسوم ايران اسلامي برگزار مي‌شود اما كالو توانسته با يك وبلاگ خود را به تمام دنيا معرفي كند.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» از اصفهان، عبدالمحمد شعراني سه‌شنبه شب در همايش نقش وبلاگ در جهاني شدن مدرسه كالو در جمع وبلاگ‌نويسان اصفهاني اظهار داشت: پس از تهران و كرمان اين سومين نمايشگاه عكس مدرسه كالوست كه در پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي يعني اصفهان برگزار مي‌شود.

وي افزود: سال اولي كه به مدرسه كالو رفتم، آموزش و پرورش شهرستان يك خانه را كه به عنوان انبار وسايل صيادي از آن استفاده مي‌شد را خريداري كرده بود و مدرسه كالو در اين انبار وسايل صيادي آغاز به كار كرد.

مدير و معلم مدرسه كالو تصريح كرد: از ابتداي فعاليتم در مدرسه كالو تصميم گرفتم خاطرات و اتفاقات روزانه مدرسه كالو را در جايي ثبت كنم تا اگر زماني وضعيت مالي مناسبي پيدا كردم آن را به چاپ برسانم و شروع به ثبت وقايع مدرسه در دفتر خاطراتي كردم.

وي اظهار داشت: همزمان با سال دوم فعاليتم و با توجه به آشنايي كه در زمينه وبلاگ‌نويسي داشتم، تصميم گرفتم وقايع مدرسه كالو را در وبلاگ شخصيم ثبت كنم كه همزمان با ثبت نخستين مطلب، آمار بازديد وبلاگ رشد چشمگيري داشت كه معروف‌ترين بازديد كننده كامران نجف‌زاده بود.

شعراني افزود: با پخش گزارش نجف‌زاده از مدرسه كالو اين مدرسه كه زماني در انبار وسايل صيادي تشكيل شده بود تبديل به انبار بمب خبري دنيا شده بود و از سراسر دنيا براي گرفتن مصاحبه و گزارش به اين مدرسه مي‌آمدند.

وي تصريح كرد: هر منطقه از جهان را با آداب و فرهنگ خاصش مي‌شناسند و مردم بوشهر با صفا و صميميت فوق‌العاده‌اي كه دارند استفاده از واژه محروميت براي آنها درست نيست.

مدير و معلم مدرسه كالو اظهار داشت: با وجود بيش از 85 درصد منابع نفت و گاز در بوشهر و ميزباني خوب بوشهري‌ها از نفتي‌ها، آنها ميزبان خوبي براي بوشهري‌ها نبودند.

وي در ادامه با مرور برخي از خاطرات و چگونگي سير تحول و شكوفايي كه كالو در اين چهار سال گذرانده است، افزود: زماني كالو نه برق داشت، نه آب، نه جاده، نه گاز و نه تلفن، اما اكنون در هر خانه كالو يك رايانه شخصي وجود دارد و مردم اين روستا با رايانه بيگانه نيستند.

شعراني تصريح كرد: در كشور همايش‌هاي ميلياردي براي معرفي فرهنگ و آداب و رسوم ايران اسلامي برگزار مي‌شود اما كالو توانسته با يك وبلاگ خود را به تمام دنيا معرفي كند.

وي اظهار داشت: اگر در مدرسه كالو بمانم براي 100 سال آينده اين مدرسه نيز فكرهاي خوبي دارم اما در حال حاضر تاسيس بنياد ملي مدارس كوچك ايران را در ذهن خود تجسم مي‌كنم.

مدير و معلم مدرسه افزود: چاپ چهارم كتاب كوچكترين مدرسه ايران در حالي رخ مي‌دهد كه هيچ نهاد دولتي اين كتاب را خريداري نكرده است و با حمايت‌هاي مردمي به اين چاپ رسيده است.

وي تصريح كرد: جلد دوم كتاب كوچك‌ترين مدرسه ايران در بردارنده اتفاقات جديد مدرسه و نامه‌هاي ارسال شده به مدرسه يكي ديگر از برنامه‌هاي آينده اين مدرسه است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول