تبدیل توئیتر، یوتیوب، فیس‌بوک و فلیکر به پرسنل ویژه ارتش آمریکا+سند

ارتش آمریکا در گزارشی تأکید کرد که از تویتر، فیس بوک، یوتیوب و فلیکر برای جذب مخاطب و شناسایی افراد برای ارتش آمریکا استفاده می کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مشرق، “جان اف. کیربی” (John F. Kirby) کاپیتان نیروی دریایی آمریکا و دستیار ویژه روابط عمومی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در امور رسانه‌های اجتماعی در گزارشی استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی و آنلاین این نهاد نظامی را در سال 2010 را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: وب سایت رسمی ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه فوریه 2010 بین 40 الی 55 هزار نفر در روز بازدید کننده داشته است.

این وب سایت شامل گزارش‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های “سرویس مطبوعاتی نیروهای آمریکایی”، ‌جعبه عکس فلیکر، فیلم‌های ویدئویی و اطلاعات عمومی در مورد ستاد مشترک است و در آوریل 2009آغاز بکار کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به سایت تویتر نوشته شده است: دریادار مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بیش از 16 هزار نفر در صفحه تویتر خود عضو دارد که در ماه فوریه 140 پیام درباره رویدادهای مربوط به جهان و خودش را به اعضای خود ارسال کرده است. تصاویر و لینک‌های مربوط به دیگر وب‌سایت‌های اجتماعی نیز در صفحه تویتر مولن قرار داده شده است که در ماه آوریل سال 2009 نیز آغاز بکار کرده است.

در ادامه این آمارها همچنین آمده است: بیش از 8600 نفر با عضویت در صفحه فیس بوک رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از گزارش‌ها، تصاویر، مصاحبه‌ها و فیلم‌های ویدئویی دریادار مایک مولن در رویدادهای مختلف استفاده کرده‌اند. این صفحه نیز در ماه جولای سال 2009 آغاز بکار کرده است که طرفداران در مورد هر کدام از این مطالب ارسالی نظر می‌دهند اما رئیس ستاد مشترک پاسخی به سؤالات و یا اظهارات آنها نداده است.

این گزارش در ادامه افزوده است: کانال رئیس ستاد مشترک یک بخش ویدئویی در صفحه یوتیوب پنتاگون است که در ماه فوریه 2010 بیش از 16900 بار دانلود شده است.

در این بخش که در جولای سال 2009 آغاز بکار کرده قطعاتی ویدئویی از رئیس ستاد مشترک قرار داده شده است.

در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده که بیش از 16900 بار نیز نسخه‌هایی از فایل‌های ویدئویی و صوتی ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در آی‌تیونز در ماه فوریه دانلود شده که این سایت نیز در ماه جولای سال 2009 آغاز بکار کرده است.

این گزارش افزوده است: بیش از 31000 هزار نفر نیز در هر ماه از صفحه تصاویر فلیکر بازدید کرده‌اند. سایت فلیکر که در ماه سپتامبر سال 2009 آغاز بکار کرده، صفحه‌ای برای اشتراک تصاویر است که در آن تمام تصاویر رئیس ستاد مشترک که توسط عکاس رسمی‌اش تهیه شده قرار داده شده است.

فلیکر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری تصاویر است که به عنوان یکی از سایت‌های مهم وب شناخته می‌شود. این سایت اخیراً در اقدام جدید خود امکان اشتراک فیلم را هم به امکانات خود افزوده‌است.

در پایان این گزارش آماری نیز تأکید شده که وبلاگ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز بیش از 35000 هزار نفر بازدید کننده در هر روز را دارد.

در وبلاگ وزارت دفاع آمریکا که در ماه نوامبر سال 2009 آغاز بکار کرده، صفحه‌ای نیز برای رئیس ستاد مشترک اختصاص داده شده است که سخنرانی‌ها و نامه‌های رئیس ستاد مشترک در این وبلاگ قرار داده می‌شوند.

در حال حاضر در ستاد مشترک ارتش آمریکا از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای بازپخش محتوای وب‌سایت ستاد مشترک، اطلاعیه‌های رسمی و ویدئوهای کانال پنتاگون استفاده می‌شود، معمولا محتوای سایت‌ها پس از اتمام یک رویداد ارسال می‌شوند و هیچگاه قبل از برگزاری این رویداد در مورد آن مباحثه‌ای صورت نمی‌گیرد.

همچنین تلاش زیادی صورت می‌گیرد تا هدف محصولات کنونی و فرایندهای ستاد مشترک متناسب با محتوای رسانه‌های اجتماعی بازآفرینی شوند، بطور کلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات و همچنین جمع‌‌آوری نظرات بیان شده در مورد این اطلاعات استفاده می‌کند، بدین ترتیب وی می‌تواند تأثیرگذاری پیام‌ها را سنجیده و همچنین مسائل رایج در افکار عمومی را شناسایی کند.

در بخش دیگری از این گزارش توصیه شده است: کمبود فعالیت متقابل رسمی در وب‌سایت‌های ریاست ستاد مشترک باعث کاهش تأثیرگذاری آنها شده و در نتیجه دستیابی به هدف این نوع فعالیت‌های رسانه‌ای با شکست مواجه می‌شود.

مشاهده سند مرتبط

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول