تاسيس «پليس مجازي» در خراسان‌جنوبي

مسوول روابط عمومي نيروي انتظامي خراسان جنوبي، از تاسيس “پليس مجازي” براي نظارت دقيق بر استفاده از فضاي مجازي و کاربران در استان خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، “سيدکاظم هاشم‌آبادي”، در جلسه ستاد ساماندهي فضاي مجازي گفت: پليس فضاي مجازي در راستاي مقابله با تهديدات فضاي مجازي و اعتياد به اينترنت و مسائلي از اين قبيل شکل گرفته است.

وي افزود: اين پليس آمادگي دارد تا به شهروندان در زمينه فضاي مجازي مشاوره بدهد و هم‌چنين آمادگي سرمايه‌گذاري در بخش فرهنگي فضاي مجازي است.

“محمد رامين مهدوي‌کيا”، مدير اماکن عمومي خراسان جنوبي نيز در اين جلسه گفت: علاوه بر قوانيني که اصناف براي کافي‌نت‌ها در نظر گرفته‌اند نيروي انتظامي هم يک‌سري قوانين خاص براي آنها در نظر گرفته است.

وي افزود: در کافي‌نت‌ها حتما بايد به جداسازي فضاي آنها پرداخته شود و از تاسيس کافي‌نت‌ها در طبقات فوقاني و تحتاني خودداري شود و کافي‌نت بايد در طبقات هم‌سطح زمين باشند.

مدير اماکن عمومي خراسان جنوبي اظهار كرد: قابل رويت بودن داخل کافي‌نت‌ها و عدم استتار آنها و عدم تاسيس آنها در کنار مدارس از ديگر قوانين نيروي انتظامي براي کافت‌نت‌هاست.

مهدوي‌کيا عدم ارتباط با منازل مسکوني و حضور شخص صاحب پروانه را از ضروريات براي کافي‌نت‌ها عنوان کرد و گفت: بايد در کافي‌نت‌ها شؤون اسلامي و حجاب اسلامي رعايت شود و از پخش موسيقي‌هاي مستهجن خودداري شود.

وي يادآور شد: حتي بايد براي وضع ظاهري افرادي که به کافي‌نت‌ها مراجعه مي‌کنند يک سري معيارهايي تعيين شود و هشدارهاي لازم در خصوص شؤون اسلامي به آنها داده شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول