اشاره رهبر انقلاب به درخواست دولت امریکا‬ ‫از «توییتر»

رهبر معظم انقلاب، صبح پنج‌شنبه در دیدار با خبرگان رهبری، یکی از نشانه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تلاش گسترده استکبار جهانی و بیش‌فعالی دولت‌های مستکبر در برابر ایران دانستند، و در مثالی، به همکاری شبکه اجتماعی «توییتر» با دولت آمریکا در جریان اغتشاشات سال هشتاد و هشت اشاره کردند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حضرت آیت الله خامنه‌ای، در این دیدار با اشاره به بیش‌فعالی دولت‌های مستکبر، تلاش‌های آنان علیه ایران را گسترده، بدون تمرکز، از روی استیصال و غالبا ناکام دانستند و افزودند: تحريم، قطعنامه، تهمت، جوسازى عليه نظام اسلامى، تقويت معارضان داخلى، به اصطلاح ورزشكارها دوپينگ كردنِ معارضين داخلى، كه اينها را همين طور با آمپولهاى نيروزا كه هيچ تأثيرى هم در تقويت واقعى ندارد و فقط ظاهراً او را فعال ميكند، هى تزريق كنند.

مقام معظم رهبری در برشمردن این تحریک‌ها، به کمک دولت آمریکا به شبکه اجتماعی «توییتر» در جریان اغتشاشات سال گذشته اشاره کردند و در توضیح این موضوع فرمودند: پارسال در همان بحبوحه‏ى جريان فتنه‌‏ى سال 88 شنيديد كه يكى از شبكه‏هاى اجتماعى اينترنتى كه در ارتباط با معارضين فعال بود، خبرهاى اينجا را ببرند، دستورهاى آنجا را برسانند، همين طور شلوغ كنند، فضا را چه كنند، ميخواست موقتاً براى تعميرات كارش را تعطيل كند. دولت آمريكا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براى تعميرات تعطيل موقت بكنيد، اين به معارضين داخل ايران ضرر ميزند؛ جلويش را گرفتند. يعنى تعطيلى موقت را به اين شبكه‏ى اجتماعى اجازه ندادند. يعنى كمكهاى اينجورى بود و انواع و اقسام كمكها و اعانتهايى كه به اينها ميشود.

لازم به ذکر است در اوج آشوب‌ها و ناآرامی‌های سال گذشته در تهران، هیلاری کلینتون ضمن تأیید به دادن بیعانه‌ای به شبکه اجتماعی توییتر برای تعویق انداختن تعمیرات، از مدیران توییتر خواست تا در بحران پس از انتخابات ایران، فعالیت‌های تعمیراتی خود را متوقف کرده و با رونق دادن تکنیکی بیشتر به سایت، به اغتشاش‌گران کمک نمایند.

این در حالی است که گفته می‌شود در آن برهه زمانی، توییتر به دلیل بحران مالی در حال ورشکستگی بود و ادامه فعالیتش به فروش آن وابسته می‌شد.

گفتنی است مشروح این بیانات در روز پنج‌شنبه 25 شهریور ماه، پس از اخبار ساعت 21 از شبکه اول سیما پخش شد.
انتهای پیام/.

One comment

  • weblognews reader

    مطمئن هستید که اینجا احیانا حوزه علمیه قم و کلاس قرآن و…. نیست؟ بهتر بود نام سایتتون را اسلام نیوز میگذاشتید تا وبلاگ نیوز !

    (البته این انتقاد من دلیل برضدیت با اسلام نیست ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد )

    قبلنا بهتر بودید ولی دیگه الان شورشو در آوردین !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول