وقتی گوگل با شما تماس می‌گیرد!

سرویس ايميل گوگل به تازگی برای ایجاد اکانت جدید براي كاربران، علاوه بر سایر اطلاعات درخواستی، شماره تلفن کاربر را نیز درخواست می‌کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از گرداب، پس از اینکه هر شخص برای ساخت اکانت جدید در جی میل وارد این سرویس می‌شود، پس از ثبت مشخصات فردی و اطلاعات معمول، برای ایجاد دسترسی از کاربر خواسته می‌شود برای ارسال کد تأیید (verify code) از سوی جی‌میل و دسترسی به این سرویس، شماره تلفن خود را وارد کند.

به محض وارد کردن شماره تلفن، گوشی کاربر از سوي شماره‌اي ناشناس (private number) به صدا در می‌آید و اپراتور سيستم پس از سلام و خوشامدگویی، كد تاييد اكانت را می‌خواند. کاربر نیز پس از وارد کردن کد تأیید در جای مخصوص، اجازه دسترسی به اکانتش را دریافت می‌کند.

با توجه به امكانات جديد تلفن‌هاي همراه از قبيل GPRS، جمع آوري شماره تلفن هاي كاربران توسط سرويس جي ميل مي‌تواند هشداري در خصوص سوء استفاده جي ميل از اين اطلاعات باشد.

پيش از اين نيز رفتار گوگل با اطلاعات كاربران سرويس‌هاي مختلف آن در دنيا و قراردادهاي اين شركت با سرويس‌هاي امنيتي آمريكا براي جاسوسي، بارها از سوي مجامع مختلف مورد بحث قرار گرفته بود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول