طرح رفع محدودیت سرعت اینترنت در صحن علنی مجلس

مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از رفع محدودیت سرعت اینترنت و ساماندهی وضعیت آن خبر داد و گفت: این موضوع تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود که در این راستا نمایندگان مجلس توافقاتی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌اند.

به گزارش«وبلاگ نیوز»، اواخر سال 86 براساس بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارائه اینترنت پرسرعت به ‌تمام کاربران کشور با محدودیت مواجه شد. مطابق با این بخشنامه، ارائه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از 128 ‪ کیلو بیت بر ثانیه به تمام کاربران خانگی ممنوع اعلام شد که این مصوبه کماکان اجرا می‌شود.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و برابر با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس، اقدام به پیگیری وضعیت اینترنت در کشور کرده است گفت: کمیسیون لایحه‌ای را در مورد افزایش پهنای باند اینترنت، ارائه خدمات به کاربران و سیاستهایی که منجر به اجرای دولت الکترونیک و استفاده از این فناوری در سطوح ادارای و دستگاههای اجرایی می‌شود در صحن علنی مجلس قرائت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفته است اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که مجلس نسبت به موضوع اینترنت و رفع محدودیتهای آن حساس است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه این لایحه تا دو هفته آینده در صحن علنی مطرح می‌شود به مهر گفت: یکی از شاخص‌های استفاده از فناوریهای نوین در فعالیتهای دستگاههای اجرایی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است که یکی از این زیرساخت‌ها افزایش عرض باند و سرعت است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مکلف است موضوع را مطابق با شرایط جامعه اجرایی کند.

مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر این شرایط آماده نباشد انجام دولت الکترونیک در کشور شدنی نیست افزود: در مورد تکلیف وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت رقم داده نشده است چرا که نمی‌توان رقم را به دستگاههای اجرایی الزام کرد اما مطابق با برنامه پنجم توسعه کلیات و جزئیات این موضوع در جلسه علنی مجلس مطرح خواهد شد.

به گفته وی تصمیم گیری نهایی در مورد میزان سرعت دسترسی به اینترنت کاربران تا دو هفته دیگر در مجلس انجام می‌شود.

یوسف‌نژاد اظهار داشت: نمایندگان مجلس مذاکرات و توافقاتی نیز در این زمینه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌اند.

در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش از پیشنهاد رفع محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت تا سقف 512 کیلوبیت بر ثانیه در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور خبر داد و گفته بود که در صورت موافقت مجلس با این پیشنهاد، محدودیت عرضه اینترنت رفع خواهد شد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول