لیدی گاگا؛ خواننده محبوب مدیر فیس‌بوک!

شبکه خبری سی.ان.ان 6 خصوصیت اخلاقی «مارک زاکربرگ»، مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک را بر اساس اطلاعات نشریه «نیویورکر» منتشر کرده است. خصوصیاتی که می‌تواند برای فعالان این شبکه و علاقه‌مندان به مباحث شبکه‌های اجتماعی جالب و خواندنی باشد.

علاقه‌مند به زندگی بسیار خصوصی!
زاکر برگ می گويد که هدف اصلی فيس بوک برداشتن حصارها و تبديل کردن جهان به دنيايی آزادتر و صادقانه تر است. ولی او نکات بسيار کوچکی از زندگی خود را روی فيس بوک علنی کرده است. به نوشته مجله نيويورکر به نظر می رسد که خالق بزرگترين شبکه اجتماعی خود فردی بسيار خجل و خصوصی است.

خراب کردن، انقلاب، حداقل‌گرایی؛ از علایق مارک!
موارد علائق و سرگرمی هايی که زاکر برگ در صفحه فيس بوک خود فهرست کرده است اگر عجيب نباشد حداقل می توان گفت که سئوال برانگيز هستند. در فهرست علائق وی اين عناوين را مشاهده می کنيم: «ساختن، خراب کردن، چرخه اطلاعات، انقلاب، فضای باز، حداقل گرايی». خوانندگان مورد علاقه وی «دفت پانک»، «ليدی گاگا» هستند.

البته نام «لیدی گاگا» به واسطه یک نظرسنجی برای ایرانیان نامی آشناست!

عاشق سلطان و شاه!
مارک زاکر برگ بزرگ شده نيويورک است و از دوران دبيرستان به زبان لاتين و تمدن باستان علاقمند شد. پس از دو سال تحصيل در هاروارد، دانشگاه را به خاطر پيشبرد پروژه فيس بوک رها کرد. او به خاطر علاقه اش به ادبيات عهد باستان شهرت داشت و اولين بازی های کامپيوتری را که طراحی کرد براساس فضا و شخصيتهای روم باستان ساخته شده بود. يکی از دوستان زاکر برگ می گويد که وی گرايش زيادی به شکوه و جلال امپراطوری دارد.

دارای چندین نام مخفی و مستعار
دوستان و همکارانش وی را «زاک» خطاب می کنند. اين را می توان در يادداشت های همکاران وی در وب لاگ فيس بوک ديد. اما او القاب ديگری نيز دارد. مادر وی در سالهای جوانی زاکربرگ را «شازده» خطاب می کرد. در دوران تحصيل در دانشگاه هاروارد برخی از دوستانش به وی لقب «قتال» داده بودند.

کور رنگی!
به نوشته مجله «نيويورکر» مارک زاکربرگ در مورد سبز و قرمز کور رنگ است بنابراين بهترين رنگی را که می تواند ببيند رنگ آبی است. آبی در عين حال رنگ اصلی صفحات فيس بوک است. زاکر برگ در مصاحبه ای با نيويورک می گويد:«برای من رنگ آبی قوی ترين و غنی ترين رنگ است. من می توانم تمام جزييات و سايه روشن های رنگ آبی را ببينم.»

بی اهمیت به پول
به نظر می رسد که مارک زاکر برگ برای پول اهميت چندانی قائل نيست. يک نکته در اثبات اين ادعا اين است که زاکربرگ با وجود پيشنهاد يک ميليارد دلاری حاضر نشده فيس بوک را بفروشد. مديرعامل سابق شرکت ياهو که اين پيشنهاد را مطرح کرده بود می گويد که هيچگاه نديده است که کسی پيشنهاد يک ميليارد دلاری را رد کند.

زاکر برگ در پاسخ به وی گفته بود:« فيس بوک مثل بچه من است. من می خواهم به هدايت آن ادامه داده و شاهد رشد آن باشم.» زاکر برگ در جای ديگری نيز گفته بود : «خيلی ها می خواهند فيس بوک را بخرند و پول زيادی هم پيشنهاد می دهند. ولی هدف ما پول نيست.»
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول